Moskou: In Sept./okt. 2005.. Wie?

**Ik zit erover te denken om na de zomer een paar maanden naar Moskou te gaan. Ik ben er vorig jaar ook geweest en voor mij is het de mooiste stad die ik ooit heb gezien. Alleen al de metrostations zijn een bezoek meer dan waard.

Ik ben op zoek naar mensen die Moskou ook van top tot teen willen gaan bekijken volgend jaar… **

http://moscow.max.ru/moscow-2004/017-moscow-2004.jpg

Ik kom net terug uit Rusland en zou meteen weer terug willen. Ben zowel in Moskou als in St. Petersburg geweest en beide steden barsten van de pracht en praal. Persoonlijk vond ik Sint Petersburg NOG mooier dan Moskou vanwege de talloze kanaaltjes en paleizen; maar ook het Rode Plein in Moskou is onbeschrijflijk mooi (met name 's avonds met wat sneeuw…)!
En in tegenstelling tot wat telkenmale gezegd wordt: het is NIET duur en helemaal niet onveilig als je gewoon oplet en geen oogkleppen op hebt!
Veel plezier…!

hallo Jeoren&Anacondor, :smiley:

Ik ben nog nooit in Moskou noch in St-Peterburg geweest, maar heb er over de bezienswaardigheden
wel lovende zaken gehoord.En de hierboven getoonde foto spreekt boekdelen, gewoon prachtig.

Wat ik eigenlijk graag wil weten hoe zijn de mensen in de straat daar,kan men er bv. met engels terecht-
zijn ze behulpzaam :stuck_out_tongue: -gastvrij - hoe staan ze tegenover zaken doen??
Weet er iemand hoe het klimaat ginds is (en dan bedoel ik niet de tempratuur) om zaken te doen.
Is dit te vermijden(maffia) :ph34r: of word dit fel overdreven.

In ieder geval nog veel succes met de plannen,en met deze topic.
Groetjes

hoi hoi,
mijn zus woont al ruime tijd in Moskou en aan de foto’s te zien is het er prachtig.
Het is voor mij veels te duur om er naar toe te gaan maar mijn ouders gaan van het voorjaar wel, ook naar st Petersburg, wat ontzettend mooi moet zijn. Maar vanuit mokou kun je heel makkelijk met de nachttrein naar Petersburg.
Heel veel plezier in Rusland en geniet ervan

Groetjes anne

hoi Anne,

bedankt voor de reactie.
kan uw zuster ons niet een paar tips geven vermits zij volgens U toch
al geruime tijd in Rusland woont. :rolleyes:
Het zou leuk zijn indien we iemand die ginder woont en werk kunnen
horen vertellen over hun ervaringen. :slight_smile:

tips!
Ik denk dat er bepaalde dingen zijn die je gewoon gezien moet hebben als het rode plijn, kremlin etc.
Maar ga eens kijken bij de bieb of boekhandel naar een boek over Moskou. Je hebt van die boekjes waar precies in staat waar je lekker en goedkoop kunt eten etc.
veel plezier in rusland

Ik ben vorige zomer 3 weken in Rusland (Lezye, Sint Petersburg) geweest en in het voorjaar twee weken.
Ik ben ongeveer een week in Moskou geweest. En het is echt schitterend.

Persoonlijk vind ik Moskou veelzijdiger, groter en Russischer. Sint Petersburg vind ik mooier.
In Sint Petersburg kun je meer met Engels terecht. Borden zijn in Sint Petersburg, meer dan in Moskou ook in het latijns schrift.

In Sint Petersburg ben ik veel langer gebleven. Ik heb daar drie weken vrijwilligerswerk gedaan (met bouworde http://www.bouworde.nl)) in Lezye. Echt een Russisch plattelandsdorpje dichtbij sint petersburg. Was alsnog 3 uur met de trein, maar voor Rusland is dat dichtbij.
De weekenden zijn we in Sint Petersburg geweest, en aan het begin kregen we een hele rondleiding door Sint Petersburg.
De Hermitage in Sint petersburg is echt schitterend. Daarnaast zijn er dichtbij Sint Petersburg veel paleizen van de tsaren. Peterhof en Tsarskoe Selo, zijn echt de moeite waard.

Moskou vond ik veel veelzijdiger. Echt allerlei verschillende stijlen door elkaar. Oude Russische kerkjes, moderne gebouwen, echt alles kun je daar vinden.

Foto’s van mijn vrijwilligerswerk vind je hier
http://members.chello.nl/j.m.veen