Kun je alleen reizen naar Moskou en Sint Petersburg zonder georganiseerde (groeps)reis?

Is er iemand die ervaring heeft met op zich reizen in Rusland? Ik wil graag met mijn kinderen in voorjaar 2018 reizen naar Moskou en Sint Petersburg en dit zelf doen, zonder dat we een georganiseerde reis boeken. Ik benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee! Alvast dank voor je reactie. Hartelijke groet Conny

Natuurlijk kun je alleen naar Moskou en St. Petersburg reizen! In beide steden zie je ook steeds meer Engels in het openbaar vervoer, en dan met name de metro. Dit maakt het voor toeristen wel gemakkelijker.

Maar goed, wat wil je specifiek weten? :slight_smile:

ha dank je wel, voor je reactie. Ken jij toevallig beide steden goed? wij hebben een week en vragen ons af wat de beste verdeling is tussen de 2 steden, 3 dagen Moskou en 4 dagen sint petersburg bijvoorbeeld of 2 om 5.

Beide steden ken ik goed, maar Moskou ken ik beter. Ik woon zelf ook in de buurt van Moskou. In een week zou ik inderdaad gaan voor drie dagen Moskou, en vier dagen St. Petersburg. Moskou heb ik echter zelf altijd een interessantere stad gevonden dan St. Petersburg. St. Petersburg vind ik meer te vergelijken met andere, meer westerse, Oost-Europese steden. Maar goed, het is maar net wat je wil zien natuurlijk. St. Petersburg is tenslotte wel de culturele hoofdstad, dus het ligt er compleet aan welke bezienswaardigheden je sowieso wil gaan bezoeken. Als je ervoor kiest om drie dagen Moskou te doen en vier dagen St. Petersburg, dan zou ik de nachttrein nemen. Zo heb je ook wel echt de volle dagen en kun je in de trein slapen.

Ik heb hier ook een topic geopend over bezienswaardigheden in Moskou, misschien helpt het je om ideeën op te doen: Wat te doen in Moskou? (Bezienswaardigheden, musea, activiteiten)

Mocht je verder nog vragen hebben, met betrekking tot bezienswaardigheden in St. Petersburg of wat dan ook, ik help graag.

nogmaals dank voor je snelle reactie. Mocht ik nog meer vragen hebben kom ik zeker bij je terug, hartelijke groet!

Geen enkel probleem!

:chin:

Dank voor de link over de bezienswaardigheden in Moskou. Daar heb ik wat aan!
Maar bestaat er mss ook een degelijk topic over St. Petersburg?

Dank.

Ik heb hier eigenlijk nooit echt tijd voor gehad, plus dat ik minder weet over St. Petersburg… Naar mijn weten is het topic er dus niet. Maar ik wil wel een poging gaan doen om interessante bezienswaardigheden op een rijtje te zetten.

Dank je.
Ik zie er naar uit.
(Het wordt voor ons de 1e keer Rusland!)

Spannend, maar wel super leuk! Ik woon naast Moskou, dus mochten jullie ergens hulp bij nodig hebben… Ik hoor het graag.

Ik heb een topic gemaakt over St. Petersburg. U vraagt, wij draaien. :wink:
Wat te doen in St. Petersburg? (Bezienswaardigheden, musea, activiteiten)

Mijn klanten verblijven over het algemeen langer in Sint Petersburg dan in Moskou. Daarnaast kiezen ze altijd voor eerst Moskou en dan Sint Petersburg omdat de meesten na Sint Petersburg Moskou een beetje vinden tegenvallen.

Ik persoonlijk vind beide steden prachtig en je komt altijd tijd tekort. Afhankelijk van je interesses zou ik van te voren een beetje een plan maken van wat je wilt zien en aan de hand daarvan kiezen voor een bepaald aantal dagen.

Op mijn website kan je inspiratie opdoen. daar staan van beide steden programma’s en excursies.

Heb je en URL van je website?

https://www.piterreizen.nl/rusland-aanbod/