Heej, ik mag van mijn ouders een weekend naar een Europese stad als geslaagd ben voor mijn eindexamen. Nou is dat eindexamen dit jaar en ik ben geïnteresseerd in Rusland. Wat is jullie mening? Welke stad zou ik moeten kiezen? ![]()
Ik hoor van verhalen dat St Petersburg mooier is.
Wel ben ik in Moskou geweest, een unieke stad in Europa! Erg mooi!
St. Petersburg is vele malen mooier dan Moskou!
Ik woon in Moskou en heb het hier erg naar mijn zin, maar ook ik hoor verhalen dat Sint Petersburg mooier is.
Ik zou ook voor St Petersburg gaan.
Ik zou voor St.Petersburg gaan.
Veel mooier dan Moskou en je kan hier voornamelijk alles te voet doen!
Succes met je keuze!
Madrid is ook mooi heeeeeeeeeeeel mooi.
maar persoonlijk zou ik gaan voor St Petersburg. Ook omdat het een stuk dichterbij ligt, dat scheelt toch in kosten
ik vond St Petersburg mooier en echter en authentieker aanvoelen dan Moskou.
Maar als je in Rusland geinteresseerd bent is een bezoekje aan de stad met alle regeringsgebouwen en allerhande achtergronden daar beter voor geschikt.
St Petersburg is meer het oude rusland van de Tsaar en voelt meer europees aan. Moskou is vooral veel (nep?) rijkdom en poeha
En dat terwijl Moskou veel ouder is dan St. Petersburg…
hoi allemaal,
Ik ben belgische en heb een russische vriendin in st.petersburg wonen, ik vraag me af hoe ik daar geraak met het vliegtuig, welke route neem ik het beste en welke tussenlandingen moet ik maken, ik had gedacht via polen, misschien heb ik het mis. Heeft iemand goeie tips en informatie ? Alvast dank bij voorbaat.
gr,
hapsetchut
Het goedkoopst via aeroflot vanaf schiphol, maakt een tussenlanding in Praag
kijk maar op internet bij vliegtickets.nl of zo wellicht ook mogelijkheden vanaf Brussel
Je kunt kijken op www.cheaptickets.nl hier zul je alleen meestal wel een tussenlanding maken in een ander land maar je vliegt wel vanaf Schiphol. Als je op www.airberlin.com kijkt kun je rechtstreekse vluchten boeken naar St. Petersburg maar dan vlieg je vanaf Dusseldorf (of in die omgeving) Als je een beetje creatief zoekt kun je wel een retourtje kopen voor een leuke prijs!
Ik heb even geen zicht op de prijzen, maar volgens mij zijn er hele voordelige, directe vluchten naar St. Petersburg mogelijk vanaf Schiphol met Rossiya Airlines.
hoi allemaal bedankt voor jullie reacties, maar heb navraag gedaan in het reisbureau, blijkbaar heeft men een uitnodiging van rusland nodig om het visum te krijgen, klopt dit ?
groetjes,
hapsetchut
Dit klopt inderdaad. Je kunt dit via een bureau doen (bijv. http://visumdienst.nl/ ) of via een persoonlijke uitnodiging uit Rusland. Dit kan je vriendin regelen of via het hotel waar je verblijft. Visum kost €35, maar bij een bureau komen hier nog kosten bij en als je het via een persoonlijke uitnodiging uit Rusland doet kost dit ook al rond de €50.
Ik heb het toen allemaal zelf uit zitten zoeken de eerste keer en persoonlijk uit laten nodigen.
Maar als je er niet teveel werk van wil maken zou ik je aanraden om het via een bureau te doen.