eerste keer Moskou

Hallo,

Ik ben van plan om in December naar Moskou te gaan, dit wordt de eerste keer Rusland voor mij dus heb ik hier wat vragen ik hoop dat jullie mij verder kunen helpen.

Ik ben van plan 4 dagen in Moskou te verblijven, wat is een goede locatie om te verblijven om de stad te verkennen. (eventueel goed middenklasse hotel)

Welke luchthaven is het makkelijst om op te vliegen?

Welke bezienswaardigheden zijn absoluut de moeite waard?

Alle andere tips zijn van harte welkom!

Alvast heel erg bedankt!

Te gek dat je gaat! Wij sliepen vorig jaar in Godzillas hostel en dat was echt een prima basis. Gewoon een lekker stuk lopen vanaf het Kremlin, etc.

Veel plezier!!

Waarschijnlijk vlieg je op Sheremetyevo.

Wil je in een hostel verblijven of in een hotel?

Bezienswaardigheden: Natuurlijk ga je naar het Rode Plein e.a. Verder heb je in het Izmailovo district “Het kleine Kremlin/Kremlin van Izmailovo” en dit is wel leuk om te zien. Ook is daar een leuke markt. Dit is allemaal een stukje lopen vanaf metrostation Partizanskaya. Ook staan er in dit district een aantal hotels die niet erg duur zijn, zoals Beta en Vega. Met de metro ben je met ongeveer 15 minuten in het centrum.

Hoi Arno,

als je in downtown wilt verblijven voor niet al te veel geld, kan ik je aanraden een appartementje (studio bijvoorbeeld) voor een paar dagen te huren. Zit je lekker centraal en heb je je eigen bedoening en veilig.
Afhankelijk waar je woont is de goedkoopste manier om te vliegen vaak vanaf Dusseldorf naar Domodedovo (Airberlin, Aeroflot). Alle luchthavens zijn prima met het centrum verbonden middels een Aeroexpress trein.

let wel op dat je tijdig een visum uitnodiging hebt. De Rus ambassade is niet supersnel op dit moment.

laat rustig weten als je vragen hebt.

Remco
www.falcontravel.nl

bedankt voor jullie reacties!