Verblijf Moskou / Rusland

Verblijf Moskou / Rusland

In Augustus, ga ik met 2 vrienden klimmen in de Kaukasus (Elbrus 5646mtr) We vliegen terug via Moskou (Sjeremetjevo) waar we een “stop-over” hebben van +/- 2 1/2 dag. Wie heeft tips over met name: Verblijf Moskou

  • Hotel 1kamer/3pers. kortbij centrum / metrostation (Rode plein) maar zo goedkoop mogelijk
  • Vervoer visa versa van Sjeremetjevo <=> centrum Moskou via taxi (duur? prijs? , km’s ? of bus (welke lijn? en overstappen op metro (welk station opstappen)
  • Leesbaarheid van aanwijzers voor metro, is vervoer te doen voor 'n leek
    *Geld wisselen (waar en hoe?), welke valuta neem ik mee €,- of US-dollars
    *Alle andere tips!!!

Merci Sjarel

Hoi, je aankomst op dit vliegveld levert je een leger aan taxi chauffeurs op die je willen wegbrengen en dat zijn niet altijd de kortste routes. Een directe overstap naar Sjeremtjevo 2 is hetzelfde, al kan men gebruik maken van een shuttle bus. 2 is een luchthaven enkel voor binnenlandse vluchten. Ik heb alleen maar een directe overstap naar Samara meegemaakt. In Samara heb ik voldoende kunnen pinnen al is het handig om naar de wisselkoers te kijken. Sommige banken hebben een hogere koers en de Euro was voor mij geen enkel probleem. Voor hotels heb ik altijd gebruik gemaakt van Google en dat is even zoeken. Vooralsnog heb ik mijn tickets bij cheaptickets geboekt, het is en blijft de goedkoopste.
Groetjes Marcel.