Slaapplaats in Bangkok???

Hallo,
Ik ben Frank 36jr en ga voor het eerst 6wkn alleen naar Thailand.
Ik ben van plan om een paar dagen of misschien langer in Bangkok te blijven en daarna naar Koh Chang te gaan.
Mijn vraag is waar er low budget slaapplaatsen te vinden zijn in Bangkok en hoe daar te komen vanaf Bkk.
Alvast bedankt.
Mvg Frank.

Genoeg goedkope guesthouses in Bangkok, zeker in de buurt van de Khao San Road is genoeg goedkope accommodatie te vinden. Je kan met de bus vanaf het vliegveld, maar de taxi is uiteraard ook goed en goedkoop te nemen. Is ongeveer 500 Baht incl tol.

Groeten Peter

Er rijdt tegenwoordig een trein vanaf de internationale luchthaven van Bangkok naar het centrum van de stad. Zoek even op de luchthaven naar het perron van deze trein. Ik weet niet hoe duur de trein precies is, maar in ieder geval veel goedkoper dan een taxi.

Groeten en alvast een goede reis toegewenst

Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

De Airportlink van de skytrain, dat is wat Cor en Wilna bedoelen, kost slechts 40 baht.
Vanaf het eindpunt moet je dan nog een taxi nemen naar Khao San, en dan ben je inderdaad goedkoper uit.

Ik kies er meestal voor om op Sukhumvit te slapen, dat is via een overstap van de skytrain te bereiken.
Dan ben je --in totaal toch al gauw zomaar-- zo’n 60 baht lichter.

Nog vergeten: De trein doet er slechts 40-50 minuten over, de taxi meer of veel meer.

Hans.

Duurt de taxi werkelijk zo lang? In mijn beleving lijkt het altijd veel korter te duren…

Hoi Frank
Ga gewoon zoeken in backpackers street en omgeving en neem er je tijd voor en zoek gewoon via internet.
Spreek backpackers aan waar ze verblijven en wat het kost.
Niks vantevoren boeken er is plaats genoeg.
Succes

vr gr Erik

khao san road the place to be

khao san road ja of soi rambuttri wat ernaast ligt,die vind ik gezelliger…kamers vanaf ong 300 bht

ja soi rambuttri is heel fijn

Tsja,khao san road of rambuttri,vind je wel leuke guesthouses voor democratische prijzen,alleen spijtig dat je het lawaai moet bijnemen (muziek)
Je kan best in één van de zijstraatjes (kant Pinklao bridge) van Rambuttri eens gaan kijken.(voorbij de tweede bocht)

maar ik ga niet thailand. Ga naar Bali
3 maal thai geweest in het verleden bedoel ik !

Indien je kiest voor een verblijf aan Khao San Road heb je de hustle and bustle letterlijk aan de stoep van het hotel/guesthouse. Wij sliepen voor € 15 euro (600 baht) in het driesterren Hotel Khao San Palace. Een taxi kost je circa € 7,50 (300 baht) als je de chauffeur zo ver krijgt om de meter aan te zetten.

Maar als je bereid bent om echt low budget te reizen kun je nog veel minder kwijt zijn.

Mee eens, het lawaai van Khao San road, tot letterlijk in je slaapkamer, kan mij soms wel irriteren. Als je in een van de zijstraatjes verblijft heb je de mogelijkheid om het feestgedruis op te zoeken, maar je kunt je ook terugtrekken. Je kunt ook denken aan Sukhumvit Road, al is Khao San wel een ‘belevenis’ voor een onervaren reiziger. Pas op voor de ping pong pussy shows. :wink:

Ik heb in bkk nooit problemen met taxi’s die de meter niet willen aanzetten, ook niet als je op het vliegveld de officiele taxi balie gebruikt gaat de meter altijd aan.

Als je het übertouristische Khao San wilt vermijden, verblijf dan in het gezellige China Town, met veel eettentjes op straat. Daar is ook het treinstation. Riverview hotel heeft goedkope en duurdere kamers.