Eerste Nacht(en) Bangkok

Aloha!

Kan iemand mij tips geven voor als je voor het eerst alleen in Bangkok aankomt om ergens low-budget te overnachten?

Ik heb de tip gekregen nl. uitermate zelfverzekerd uit 't vliegveld te lopen, anders zou je beladen worden met allerlei mensen die jou allemaal even goedkoop een verblijfplaats aanbieden en je willen meenemen, terwijl je dan in godesnaam niet weet waar je terecht komt… :blink:

Please, tell me!

Batti

Ow ja, en het vliegveld ligt niet bij stad heb ik begrepen.

Kwestie van de juiste bus zoeken en kaartje kopen? Op vliegveld kan je pinnen? Bestaat chippen daar? Kan ik in Bangkok teksten en informatie lezen of is alles in het Thais?

Tjonge jonge, best lastig als je een onwetende uts bent :rolleyes:

Hoi,

Op Bangkok Airport (Don Muang) kan je pinnen, is pinautomaat aanwezig.
Chippen bestaat er niet (voor zover ik weet).

Op Bangkok Airport kan je het beste de taxi nemen (wel met een meter !!!). Veel en goedkope guesthouses vind je op Khao San Road (waar Leonardo di Caprio ook is in het begin van de film The Beach). Hier komen voornamelijk backpackers. Ik vind het zelf niet echt geweldig daar, omdat er dus alleen maar buitenlanders komen en ik het niet het echte Bangkok vind. Maar dus wel veel goedkope accommodatie (en internetcafe’s).
Taxi naar Khao San Road zal ca. 200 Baht kosten (ongeveer 4 euro), maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe druk het is.
Alles staat naast het Thais in het Engels aangegeven.

Wij zitten in bangkok in het Prince palace hotel. Daar zit ook een nederlands sprekend reisbureau in (erg handig) van bm air. wij hebben alles daar geboekt want de hotels waren bij hun goedkoper als dat je zelf zou boeken. Alleen de binnelandse vlucht kan je beter zelf daar regelen.

Ik heb een los ticket geboekt en een losse hotelovernachting via Internet in het Viengthai hotel… redelijk low buget. Ligt in de wijk Banglamphu (ofzoiets)

Vlakbij Khoa San Road.

We zoeken ter plaatse een taxi

Het is een makkie om met de bus vanaf het vliegveld naar het centrum van BKK te rijden. Als je de deur van de luchthaven uitkomt ga je rechts bergaf naar onder (20m). Dan ga je terug links het hoekje om, en 20m verder staat een klein onozel loketje waar je een busticket koopt naar de plaats van keuze (Khao San Road bvb). Dacht dat het (afgelopen winter) 100 Bath was of zoiets. 1/3 of de helft vd prijs van een taxi.
En dan zoek je gewoon een guesthouse … voor 2 à 3€ vind je er wel één.