Heeft iemand een tip, 1e overnachting Bangkok!!

Wij gaan voor 5maanden rondreizen in Azie. We landen op Bangkok de 1e overnachtig zou ik graag al van te voren willen boeken, de rest zien we wel! Heeft iemand misschien een tip voor mij…
Alvast bedankt!!!
:dag:

dat hangt er van af wat je zoekt, een hotel een guesthouse centrum of juist vlak bij vliegveld, zwembad bepaald budget??
vertel eerst wat je zoekt dan kunnen we je vast wel wat mooie en goede overnachtings plaatsen adviseren

groet dirk

W,
ik heb goede ervaringen met : Asiarooms.com

hou wel de periode / prijs in het oog !

lees ook commentaar over het hotel ...

Groetjes,
      C,

Bedankt voor je reactie!!
Het gaat er ons om dat we zelf niet de eerste nacht wat hoeven te zoeken! Het mag best dicht bij het vliegveld zijn, een hotel niet te duur!
Ik weet niet wat ongeveer de prijzen zijn.
Het hoeft niet luxe te zijn.
Thanx

ik heb zelf in sanawan palace geslapen laatste keer en dat is goed bevallen is dicht bij het vliegveld en dus wel handig als je bangkok zelf niet gelijk wilt bezoeken en dit later in je reis wil doen ik zou bangkok zelf aan het einde doen omdat het een heerlijke shop stad is en je dan niet te lang met de spullen hoeft te sjouwen
ruime kamers, eigen badkamer met warm water, airco, zwembad, lekker eten, rustig gelegen dus prima voor eerste nacht om bij te komen van de reis en aan de warmte te wennen
airco room 450 bath, fan room 350 bath
006627521657 - 0066818644615
http://bangpli.com/sananwan.htm
je kan daar ook een kaart uit printen in het engels en het thai wat handig is om aan taxi chaffeur te geven dan weten ze waar ze heen moeten taxi kost rond de 60 en 70 bath
voor een taxi kan je het beste als je door de douane bent en in de grote hal terecht komt naar rechts lopen op de begane grond en dan door een uitgang naar links naar buiten lopen daar komen de meter taxi’s de mensen brengen die vertrekken maar ze mogen oficieel daar niet blijven staan maar doen dit altijd toch wel even bij hun instappen en zorgen dat de meter aan staat
groet dirk:chin:

inderdaad ,

Dirk, zeer goede tip van u …

k’heb dat ook al zo gedaan met “meter-taxi”,
deze zijn echt goedkoop… als de meter aanstaat …
op een keer had ik het even niet i/d gaten en de taxidriver werd staande gehouden door politie , boete betalen en doorrijden , ( meter stond niet aan )
aan airport aangekomen , vroeg deze dubbele prijs + die boete erboven op !
dat ging mij natuurlijk te ver … hij zag onmiddelijk dat dit niet ging lukken bij mij ,
k’heb de normale rit-prijs betaald + een redelijke tip
hij had tenslotte wel tegenslag & kon er nog om lachen … ja, de zon schijnt voor iedereen nietwaar ?

dus altijd toch opletten ! maar laat u niet afschrikken
het komt altijd wel goed , :dag:

Beste,
deze info ga bij u aankomst in Bangkok naar een shell tankstation daar kan men wegenkaartjes of stadsplan kopen ,een hotel moet u ginder ter plaatsen boeken veel beterkoop dan via het internet. ook als men een taxi neemt altijd zorgen dat het een erkende taxi is zijn kaart met pasfoto hangt in de taxi.

Ben ik het niet mee eens. Vaak betaal je een stuk meer als je gewoon bij een (toeristen)hotel naar binnen loopt voor een kamer, dan als je het van tevoren via internet boekt.

Websites waar ik zelf graag gebruik van maak zijn het al eerder genoemde asiarooms.com, of www.agoda.com of www.directrooms.com

Tijdens de laatste reis moest ik ook 1 nacht in Bangkok blijven en de volgende dag verder reizen naar Luang Prabang. Via internet het SC Park Hotel geboekt, op een kwartiertje rijden van Suvarnabhumi Airport:

http://www.scparkhotel.com/

:chin: Hoi Dave;om even terug te komen over het reserveren van een kamer,ik laat dat altijd doen door mijn thaise vriendin.Zo bespaar ik dikwijls 150/200bath per overnachting!Over entree natuurparken daar betaal ik de “farang prijs”.misschien ben je daar niet mee eens,maar het werkt deze truc!groetjes:georgessiam.:dag:

:chin: Beste wilmaros,zie hier nog een paar adressen van hotels&resorts gelegen aan Suvarnabhumi airport! Convenient hotel prijs per overnachting=700bath breakfast:incl.Nawarat resort&serviced aparment:600bath.great residence hotel:650bath incl:breakfast.En als laatste,queen’s garden resort prijs=750bath,deze informatie kun je terug vinden op Bangkok sawadee.com…groetjes:georgessiam.:dag:

Hoi davinuman het verhaal klopt toch niet hoor ik spreek thaise en ben gehuwd met een thaise.
als ik ginder boek betaal ik een stuk minder als via het internet .
wij hebben een binnenlandse vlucht geboekt voor 1700 bath via het internet was dit 2200 bath.ik zelf zit in het toerisme spreek nu wel tegen mijn eige winkel maar ter plaatsen boeken is nog het beste groeten frankythai

Er is altijd wel een plekje in Bangkok om te slapen voor een relatief laag bedrag tussen de 400 en 600 bath voor een redelijke kamer met een bad kamer maar als je het te duur vindt in dat eene hotel zeg het dan, er is vaak wat te regelen en betaal voor een kamer niet zo als in Nederland per persoon
Wees voor al verzorgt gekleed en kom goed over dat doet wonderen in Thailand en ga zeker niet de rijke toerist uit hangen dan wordt je zeker kaal geplukt financieel
Sterkte en geniet voor al van Bangkok en Thailand:THAILAND::cambodia:

Beste Franky,

Ik zit in een vrijwel identieke situatie…ook ik spreek een woordje Thai, heb een Thaise verloofde en ben al jarenlang werkzaam in de reiswereld. Daarnaast ben ik in mijn vrije tijd ook nog eens met Thailand bezig…een erg uit de hand gelopen hobby moet ik zeggen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat je over het algemeen meer voor een middenklasse of luxe hotel betaalt als je er zo naar binnen loopt dan dat je dit van tevoren al vast legt via een online boekingssite waar ze vaak scherpe prijzen hebben (net als touroperators die van tevoren allotments inkopen en daardoor lagere prijzen krijgen van hotels).
Overnachtingen voor guesthouses kan je gewoon het beste ter plaatse regelen…

Zo moest ik door omstandigheden een keer een extra nacht boeken in Bangkok. Bij de receptie van het hotel wilden ze me de walk-in prijs berekenen, geloof zo’n 3500 Baht… Belachelijk veel, dus direct met een Thaise collega in Bangkok gebeld. Paar minuten later kreeg ik de kamer voor de touroperator prijs, geloof zo’n 1700 Bahtjes…scheelde dus aanzienlijk.

Maar goed, geen probleem natuurlijk dat wij hier verschillende ervaringen mee hebben… :slight_smile:

Ik heb alles via bookings.com gedaan en ik ben daar heeeel tevreden over. Online boeken en verder gewoon in het hotel terplaatse betalen. Ze vragen wel je visa gegevens maar daar moet ge niet naar kijken. Online boeken en ginder betalen. Loopt gesmeerd!
En anders gewoon niets op voorhand. Alles kan daar zoooo simpel geregeld worden voor geen geld.
Vriendelijke groeten