skypen

Volgend jaar plannen wij een rondreis in china (hoogtepunten). Om contact te houden met mijn kinderen zou ik graag mijn mini laptop meenemen om met hen te kunnen skypen . Ik heb op het internet gelezen dat je voor de douane een bagageformulier moet invullen. Moet ik hier mijn laptopje en eventueel ook mijn fototoestel aangeven.

Graag advies

Je moet wel een formuliertje invullen, maar een laptop of fototoestel voor eigen gebruik hoef je niet aan te geven. Ik heb het tenminste nooit gedaan. Het formuliertje krijg als het goed is in het vliegtuig en kun je dan al invullen. Bij aankomst gewoon door the ‘nothing to declare’ poort lopen. Ik zie nu bij het checken van de voorwaarden dat ik de vorige keer teveel wijn bij me had(als geschenken), want dat is blijkbaar tot 1,5l. Maar ik heb nooit iets aangegeven en ben ook nog niet gecontroleerd. Wel bij terugkomst op Schiphol een keer, maar gelukkig had ik niets gekocht waar ze moeilijk over konden doen.

Helemaal eens met Nigo. Skypen gaat trouwens best aardig in China. Ik dacht van te voren dat het niet mogelijk zou zijn, maar (als de verbinding okay is…) het gaat prima. :slight_smile: Veel plezier!

Je hoeft je laptop en camera inderdaad niet apart aan te geven. En skypen gaat mss nog wel beter dan hier in NL. Zoveel internet in China… :slight_smile:

Skypen gaat wel, maar de kwaliteit van het internet tussen Nederland en China is zeg maar nog niet geheel optimaal. Als rechtgeaard IT’er heb ik al eens uitgezocht waar de schoen wringt, en alle dataverkeer van hier tot de Chinese grens gaat prima, maar daarna gaat het toch allemaal een stuk minder. De infrastructuur daar loopt nog steeds jaren achter met vergelijking tot hier. Binnen de grote steden zal het best goed zijn…

Chatten gaat prima, maar van video en geluid niet te veel verwachtingen hebben…