internet mogelijk of gesensurrerd/geblokkeerd?

In augustus vertrekken we (ik, vrouw, en kinderen 15 en 19) voor 3 1/2 week naar China. We gaan rondtrekken en nu worden er al vragen gesteld of het mogelijk is te communiceren met het thuisfront. Wie heeft ervaring om zodra er wi-fi of een 3G verbinding is gebruik te maken van internet. Werken Facebook en whats-app, kunnen we skypen en bellen via skype. Kan ik mijn mail ophalen (kpnmail) en kunnen de kinderen dit via hotmail. Werkt mijn dropbox met alle reisdocumenten als backup wel?
Beter op tijd voorbereiden daarom nu al deze vragen. Mochten er programma’s niet werken zijn er dan (chines) alternatieven?
alvast dank

Je kunt in ieder geval gewoon mailen.

Via Wereldwijzer app

Internet werkt prima via de telefoon. Koop even een Chinese simkaart en je kunt daarmee goedkoop het net op.
Whatsapp is prima te gebruiken, gmail werkt soms lastig.
Skype werkt ook, maar de verbinding is niet altijd even goed.

Facebook is niet te gebruiken zonder vpn / proxy.

Hi Pegeje (en GoYvon),
“Koop even een Chinese simkaart” gaat tegenwoordig niet meer op. Je moet sinds kort voor een simkaart een Chin. ID tonen, of een Chin. bereid vinden op zijn ID een kaart te kopen. Helaas.
Gerard
www.Dali4You.com

www.VillaVerdeDali.com

Niet waar. Althans, niet in Beijing. Twee weken geleden heb ik voor een nieuwe collega nog een China Mobile simkaart aangeschaft bij een kiosk. Je geeft aan welk nummer je wilt (je kunt kiezen), betaalt en kunt bellen. Ze snijden hem zelfs voor je op maat, mocht dat nodig zijn!

Ik heb in januari jl. in Chengdu ook gewoon een China Mobile sim kaart gekocht. Geen enkel probleem. Wel heb ik een vraag. Wat voor sim kaart is het best geschikt om mee te internetten en wat is de prijs daarvan? Want volgens mij zijn niet alle sim kaarten geschikt voor te internetten. Dus wat voor sim kaart kun je het best aanschaffen en wat kost die als je 4 weken rondreist in China?

China Unicom heeft beter internet, China Mobile beter bereik. Hoeveel je kwijt bent hangt af van hoeveel data je gebruikt.
Kaartjes koop je al voor 50rmb

Zijn alle Sim kaarten echt geschikt om mee te internetten? Ik had eens een Sim kaart en had daar 150 yuan op staan. Ik heb niet veel gebeld en geinternet maar na 2 weken was het saldo al op.

In de meeste hotels in de steden is ook wel wifi toch?