Hallo.
Ik vertrek over 3 weken naar china en heb voor het thuisfront zo’n “waarbenjij.nu” weblog aangemaakt. Ik neem geen eigen laptop mee.
Mijn vraag: weet iemand of je dit in internetcafes kan bijwerken?? En kan je ook foto’s uploaden dan?? iemand hiermee ervaring??
Groet S-ter
internetcafe’s meer als genoeg !! ( en spot goedkoop
)
een verslagje typen kan altijd wel maar foto’s uploaden… duurt een eeuwigheid…
Bedankt voor je reaktie.
Ehhhh, hebben ze daar gewoon window’s in het engels want mij chinees is niet goed ( eigenlijk nul!!)
En foto’s in een lage resolutie en dan maar hopen dat het lukt?
Groetjes S-ter
gewoon windows pc , krijgt vaak een inlogcode bij de kassa , invullen en je hebt toegang tot de pc ( kan me zo niet herinneren dat er iets chinees was ja deze computer en als je een spelletje wil spelen)
en verder gewoon qwerty toetsenbord
sites als facebook en youtube die doen het niet…
In China is internet wijd verspreid beschikbaar, alleen zijn een deel van de sites niet toegankelijk. Of je toegang hebt tot je blog, gewoon proberen. Vooraf had ik naast mijn hotmail ook een gmail account aangemaakt want soms bleek de één wel toegankelijk en de andere niet. Vorig jaar had de Chinese overheid wat problemen met Google dus af en toe lag gmail er gewoon uit.
Beeldmateriaal uploaden gaat moeizaam, meestal erg traag. Give it a try, alles veranderd snel in China dus misschien wordt de bandbreedte ook snel groter ![]()
Voor een optimale bereikbaarheid kun je ook nog een simlock vrije mobiel meenemen en ter plekke een prepaid kaart regelen, heb je gewoon een Chinees telefoonnummer waar ook je familie en vrienden heen kunnen bellen indien gewenst. Wat perfect werkt is het telefoonnummer van je guesthouse of hostel meenemen en als een taxichauffeur niet weet waar hij je precies heen moet brengen gewoon even met je mobiel naar je hostel bellen dan loodsen zij de chauffeur naar de juiste plek toe…
Google docs is in tegenstelling tot Gmail wel geblokkeerd. Heel jammer want ik had daarin handige info opgeslagen en kwam terplekke achter dat ik er niet bij kon. Twitter is ook geblokkeerd. Op Wikipedia staat een lijst met geblokkeerde sites:
Je kunt via proxy of VPN wel volledige toegang regelen. Proxies zijn echter niet veilig genoeg als je met passwords moet inloggen en VPN is veilig alleen kost het geld.