Blog/FB

Hai allemaal,
ik ga voor 5 maanden naar china.
Kan iemand helpen hoe je gebruik kan maken van facebook en blogger van google. Hoorde iets van vpn instellen.
Of iemand heeft andere tips om dit voorelkaar te krijgen.
DAnk dank dank

Je moet dan een VPN-host in Nederland hebben waar je op in kunt. Wellicht via je onderwijsinstelling (ik gebruik hier in Engeland wel eens de VPN van de Radboud Universiteit zodat ik eea kan kijken) of werkgever? Of wellicht een werkgever van een familielid/vriend die je mag gebruiken voor deze simpele doeleinden?

Hai, erg bedankt voor je reactie, maar heb helaas geen contacten daar.
Heb vernomen dat je vpn persoonlijk kunt aanmaken, hoe werkt dat?
groets

Je hoeft ook geen contacten dáár te hebben: je moet hier in Nederland iemand hebben met een VPNverbinding waar je vanuit daar met je eigen telefoon of laptop in kunt loggen. Aan een VPN-contact in China heb je waarschijnlijk niet zoveel omdat op hun netwerk óók fb en je blog geblokkeerd kunnen zijn. Je hebt ook kans dat bekendere VPN’s daar geblokkeerd zijn zodat de inwoners zelf niet via deze VPN’s toch niet goedgekeurde content kunnen bekijken.

Een optie die je hebt is bijvoorbeeld https://www.relakks.com/. Aan de site te zien bestaat hun doelgroep ook uit Chinezen (sindskort) dus ik geef je goede hoop hiervoor. Kijk eens rond en vraag eens na bij andere VPN-services :slight_smile:

Voor zo’n 5 dollar per maand kun je een VPN abonnement krijgen, op Google staan er genoeg. Voor Facebook bestaan ook heel veel kloonsites, zoals f2.chinoxy.com (en zo zijn er meer, vraag ook andere reizigers maar).
Sommige hostels bieden al toegang tot facebook en blogger aan via VPN, maar lang niet allemaal natuurlijk.
Of er soortgelijke sites voor blogger bestaan weet ik niet.
Als je een goede VPN dienst afneemt, kun je hem ook op je iPhone/Android installeren en kun je ook overal waar wifi is op de sites.
Bijv deze: StrongVPN.

Ik woon inmiddels ruim 2 jaar in China en heb al die tijd Freegate gebruikt. Dit is een gratis software die je kunt downloaden en installeren.
Binnenkort zal ik overstappen op Pandapow, dit is een betaalde software en daarmee een stuk betrouwbaarder.

Tijdens onze reis door China hebben wij gebruik gemaakt van Securitales, werkte wat ons betreft prima! Kostte ons $8 per maand geloof ik.
https://www.securitales.com/