Social media en Google in China

Hallo,

Wie kan mij wat meer vertellen over het blokkeren van China voor wat betreft Social Media en Google, etc.
En hoe dit op te lossen? Ik heb bijvoorbeeld een Gmail adres.

Ik hoor graag jullie tips!

Alvast bedankt

Inderdaad wordt Google en daarmee ook Gmail geblokkeerd in China. Ook Facebook, Messenger en YouTube zijn geblokkeerd in China. Om deze toch te kunnen gebruiken kun je gebruik maken van een VPN. Download gewoon een paar VPN’s en probeer daarmee eenmaal in China genoemde sites en Gmail te gebruiken. Werkt tot nu toe voor mij altijd. Ik zou wel een ander email programma (adres) naast je Gmail aanmaken en je Gmail daar automatisch naar door laten sturen voor het geval je VPN’s onverhoopt niet zouden werken in China. Ik heb namelijk recente berichten gelezen, dat China het gebruik van VPN’s (meer) aan banden wil leggen. Ik ben net terug uit China en had geen probleem mijn VPN te gebruiken. Kon overal op komen. Overigens wordt WhatsApp in China niet geblokkeerd. Dus daarmee kun je zo wie zo berichten uitwisselen met het thuisfront.

Inplaats van Google, kan je ook Bing of Yahoo gebruiken als zoekmachine en ik zou inderdaad je mail laten doorsturen naar een andere provider (Yahoo, Outlook).

Hier een nieuwsbericht van Tweakers van 23 januari over dit onderwerp:

China is een campagne gestart om vpn-diensten waarvoor de autoriteiten geen toestemming hebben verleend, te verbieden. De campagne past in een reeks repressieve maatregelen in aanloop naar het negentiende partijcongres van de Communistische Partij in de herfst van 2017. De handhaving door de Chinese autoriteiten begint per direct, aldus de South China Morning Post.
China verbiedt het gebruik van ongeautoriseerde vpn-diensten - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Je hebt dus een vpn/proxy nodig. Ik zou er een aantal kort voor vertrek installeren, vaak is de free trail namelijk maar een x aantal dagen.

Super bedankt voor de info! Hier kan ik wat mee!

• Updated - - -

Geweldig, dank je wel! Zal de tips gaan gebruiken!

Nog een vraagje hierop inhakend… welke VPN gebruiken jullie dan? Ik zag er een paar in de Playstore om te installeren. Is het zo simpel: een paar VPNapps installeren? Want er bestaan ook betaalde VPNabonnementen zag ik.
En denken jullie dat mijn Outlookapp gewoon zal werken?

Bedankt alvast voor de antwoorden!
Vr gr Elisa

Ja, zo simpel is het. Gewoon een aantal downloaden en hopen dat ze in China werken. Lukt tot nog toe nog steeds bij mij.

Zou Express VPN erbij doen. Deed het bij mij altijd goed.

Fijn, dank jullie wel!