Hoe, wanneer en met wie moet ik vliegen

Hallo allemaal,

Ik wil ergens in november een rondreis door asie gaan maken.
te beginnen in china,
ik wil een enkele reis boeken en van af daar backpacken door asie.

1. nu vraag ik mij af hoe boek ik een enkele vliegreis?
  2. bij welke maatschappij?
  3. nu al boeken of vlak voor vertrek
  4. ander tips

alvast bedankt!

Door china kun je op dit moment niet backpacken omdat je een reisverslag moet afgeven om een visum te krijgen. Het consulaat wil dus een uitgebreid verslag van waar je bent elke dag en waar je slaapt… inc uitnodiging van hotel en hostels. Verdiep je eerst eens in wat je wilt en wat je nodig hebt. Als je nieteens weet hoe je een enkele reis boekt gaat het backpacken niet goed. Goede voorbereiding is erg belangrijk.
Succes

ps: www.cheaptickets.nl

Hoi Daniel,

Hopelijk zal het binnenkort weer mogelijk zijn om een Chinees visum zonder verslag te krijgen, maar mocht dat niet het geval zijn, dan kun je natuurlijk deze boekingen gewoon doen; voor een weekje of zo gaat dat wel. Voor langere tijd echt te backpacken wordt dan wel moeilijk, maar misschien kun je boekingen gewoon cancelen (zie elders op deze site). Eenmaal binnen wordt je waarschijnlijk niet gecontroleerd.
Als je niet weet hoe je een enkele reis moet boeken lijkt het inderdaad wijs om enige voorbereidingen te treffen zoals het lezen van goede algemene reisgidsen, zoals de Lonely Planet; hier staan allerlei praktische dingen in.
Maar ik kan je wel vertellen dat je een enkele reis naar China of via het Internet of via een reisbureau kunt boeken. Het beste kun je op het Internet ‘shoppen’ en ook een paar reisbureau’s bellen om te kijken wat goedkoper is. Uiteraard is het ook mogelijk om over land naar China te gaan als je tijd genoeg hebt en van treinreizen houdt.
November is trouwens niet de beste tijd voor China - het wordt er dan koud -, dus je zou kunnen overwegen om naar Thailand, Laos of Vietnam te gaan of eventueel naar India. Met name Thailand en Laos zijn makkelijker dan China als je voor de eerste keer backpackt. In die landen is de koele tijd juist het aangenaamst.