laptop gebruik

hallo allemaal ?
als ik in thailand met mijn laptop contact wil houden met het thuisfront hoe doe ik dat??
er zit een webcam en microfoon in
kan ik dan , als ik msn open in thailand waar bv wifi is met beeld naar een nederlandse pc met webcam een gesprek voeren?? en weet iemand of je met scype ook gratis kunt bellen met beeld en hoe dat moet?
weer eens een ander praatje dan over het weer !!

Allemaal geen probleem. Als je Wifi hebt kun je prima bellen naar Nederland via je laptop. Wanneer jullie beide Skype hebben, is het nog gratis ook!

Als je via Skype wilt bellen, moet je eerst Skype installeren op je laptop. Je kan de ander toevoegen aan je vriendenlijst. Als je op zijn/haar naam klikt, dan kun je die persoon bellen. Als je op de camera klikt, dan kun je er ook beeld bij krijgen. Ik bel zelf meestal zonder webcam, maar het kan ook met.

1 like

Voordat je naar Thailand vertrekt:
Zorg ervoor dat je de gebruikersnamen van je ‘geliefden’ in je MSN en Skype contactenlijst hebt staan. Geef ook jouw contact-gegevens aan je ‘geliefden’.

Verblijf, als het mogelijk is, in een hotel met WiFi en laat de mensen daar even zorgen voor de connectie. Zelf doen is meestal geen probleem.

Spreek met je ‘geliefden’ een bepaalde tijd af dat je online bent. Dit voorkomt nodeloos wachten aan weerskanten.

De internet-snelheid in Thailand kan nogal eens te wensen overlaten. Het gebruik van zowel webcam als geluid (tegelijk) kan tot kwaliteits-verlies leiden. Je kunt in dat geval de webcam eenvoudig uitschakelen.

Stekker: evenals de föhn, tondeuze en andere electrische apparaten die je meeneemt, zal je laptop een Nederlandse randaarde stekker hebben. Deze past in de meeste Thaise stekkerdozen.

1 like

bedankt voor de begrijpbare antwoorden , nu stelt mijn man mij de vraag en ik weer aan jullie, is het moeilijk om in een internetcafe ,een verbinding met beeld en geluid te maken ?? want als dat ook niet zo moeilijk is , en als ik daar ook goede uitleg over krijg , hoeft hij niet altijd met onze laptop van 15.inch te zeulen
ik moet wel zeggen dat ik nog nooit in een internetcafe met een vreemde pc gewerkt heb , en dat ik wel voldoende engels kan praten en verstaan ,maar met het thaise tengels soms een beetje moeite heb en ik kan het niet voutloos schrijven
ik moet mijn 32 jarige dochter 2 maanden missen en misschien dat soms beeldbellen of msnnen help om de heimwee minder te maken
ik hoop op weer goede raad van het forum alvast bedankt

Veel internetcafes hebben Skype geinstalleerd. Je kunt dan het programma openen, je logt in met je eigen naam, en je contacten komen vanzelf in beeld. Een webcam is er niet altijd, maar een koptelefoon vaak wel.

Je moet je goed afvragen of je wel WILT bellen in een internetcafe. Mensen luisteren mee met je gesprek, de verbinding is niet altijd even goed dus je moet hard praten en er is altijd herrie op de achtergrond.

Ik bel dus liever via mijn eigen laptop.

1 like

Zeker waar. Vooral als je geen doorgewinterde computer-gebruiker bent, voel je je gigantisch ongemakkelijk, opgejaagd en opgefokt in een internet-cafe. Je zult zo verschrikkelijk bezig zijn met je omgeving, dat veel van het cyber-gesprek verloren zal gaan.
Gewoon lekker met je laptop zeulen, je zult dit met liefde en plezier doen :chin: