Skien in Japan?

Heey!

Ik heb ergens gelezen dat er een mogelijkheid is om te gaan skien in japen… Maar ik probeer informatie op te zoeken maar dat lukt mijn niet echt…

Dus is mijn vraag, kan je wel goed skien in Japan? Zijn de skigebieden een beetje vergelijkbaar met die in de Alpen? En hoe kom ik daar dan?

Groetjes!

Ondanks het feit dat ik zelf geen skier ben, kan ik je toch vertellen dat er genoeg mogelijkheden in Japan zijn om te skien. In 1998 waren de Olympische Winterspelen gehouden in Nagano.
Op bijgaande site kun je wat meer vinden over de skimogelijkheden in Japan:
Japan Attractions | Things to do in Japan | Travel Japan(Japan National Tourism Organization).

Ik heb gelezen dat de skigebieden over het algemeen erg druk bezocht zijn. Op tijd reserveren is dus aan te raden. Skischoenen in grote maten zijn moeilijk te vinden. Neem zo nodig je eigen schoenen mee.

Ik ben geen skier, maar de skigebieden in Japan staan heel hoog aangeschreven.

Er is een gebied dat Japanse Alpen heet, waaronder ook Nagano valt. De skigebieden hier liggen vaak op slechts enkele uren reizen van Tokyo.

Niseko in het noorden van Japan is heel populair bij Australiers. De poedersneeuw schijnt van wereldkwaliteit te zijn. Niseko is voor Australiers een beetje wat Oostenrijk is voor Nederlanders. Er zijn ook hotels en cafes gerund door Australiers.

Heey!

Ik wil een beetje rondkijken voor vliegtickets/trein… Maar ik kan wel de website’s vinden, maar die doen het niet, bijvoorbeeld van ANA en JAL… En het treinsysteem snap ik ook niet :P.

Dus graag hulp!

Kun je iets specifieker zijn? Wat snap je niet van het treinsysteem en waar loop je tegenaan bij ANA / JAL?

Binnenlandse vluchten worden dacht ik pas 90 dagen van te voren vrijgegeven. Misschien dat je te vroeg bent.

Transport in Japan: Japan Travel Guide - Travel Interests
Discount vliegtickets: Discount Air Tickets for Japan
Japan Rail Pass: Japan Rail Pass (JR Pass) &
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=784611#post784611

Sorry, maar ik heb een website al gevonden, www.hyperdia.com :wink:

Maar probeer te kijken voor treinticket’s van Tokyo naar Sapporo. En dit doet hij geen route aangeven… Jij nog ideeën?

Jawel hoor :ninja:
[URL=“HyperDia | SearchResult”]

Het is wel een hele lange rit met de trein als je onderweg geen uitstapjes maakt. Vliegen is het handigste denk ik. Als je vroeg boekt zijn er one-way tickets vanuit Tokyo van rond de 10.000yen. Maar het staat je natuurlijk vrij om met de trein te reizen.

Er zijn ook nachttreinen van Tokyo naar Sapporo, maar die zijn populair en moeilijk te reserveren van buiten Japan.
Meer info over nachttreinen