Ik heb gelezen dat de skigebieden over het algemeen erg druk bezocht zijn. Op tijd reserveren is dus aan te raden. Skischoenen in grote maten zijn moeilijk te vinden. Neem zo nodig je eigen schoenen mee.
Ik ben geen skier, maar de skigebieden in Japan staan heel hoog aangeschreven.
Er is een gebied dat Japanse Alpen heet, waaronder ook Nagano valt. De skigebieden hier liggen vaak op slechts enkele uren reizen van Tokyo.
Niseko in het noorden van Japan is heel populair bij Australiers. De poedersneeuw schijnt van wereldkwaliteit te zijn. Niseko is voor Australiers een beetje wat Oostenrijk is voor Nederlanders. Er zijn ook hotels en cafes gerund door Australiers.
Ik wil een beetje rondkijken voor vliegtickets/trein… Maar ik kan wel de website’s vinden, maar die doen het niet, bijvoorbeeld van ANA en JAL… En het treinsysteem snap ik ook niet :P.
Het is wel een hele lange rit met de trein als je onderweg geen uitstapjes maakt. Vliegen is het handigste denk ik. Als je vroeg boekt zijn er one-way tickets vanuit Tokyo van rond de 10.000yen. Maar het staat je natuurlijk vrij om met de trein te reizen.