Sint-Petersburg op eigen houtje

Hi,
Dit jaar plannen we een citytrip naar Sint-Petersburg. Normaal organiseer ik zulke uitstappen zelf, doch door het visum (niet vergelijkbaar met Amerika) en de taal twijfel ik of dit mogelijk is. Voor het visum moet je een afspraak maken op de ambassade en het uitnodiging bekomen van een hotel en van een reisbureau aldaar. Lijkt me niet simpel. Anderzijds zijn de georganiseerde reizen niet samengesteld zoals gewenst. Heeft iemand ervaring met het bekomen van een visum voor Sint-Petersburg? En met het vertoeven in Sint-Petersburg? Dank je alvast voor jullie ervaringen. :slight_smile:

Hi,

Sint Petersburg is prima op eigen gelegenheid te bezoeken. Ook het visum hoeft niet al te veel moeite te kosten.
Voor de uitnodiging is het wel van belang dat het hotel een uitnodiging kan afgeven, zeker de kleinere hotels kunnen dit niet allemaal.
Kunnen of willen ze geen uitnodiging afgeven dan zijn er wel andere manieren om de uitnodiging te regelen.

Wil je de reis naar wens laten samenstellen dan kan dat ook. 99% van mijn reizen is op maat gemaakt, alleen zo bereik ik 100% tevreden klanten.

Voor wat betreft de taal hoef je je geen zorgen te maken, zeker in het toeristische gedeelte van de stad en de betere hotels wordt goed Engels gesproken.

uitnodging voor een visum is meestal door de visumdienst te regelen voor een niet al te groot bedrag, de registratie ter plaatse doet het hotel. Ik kom zelf uit nederland en woon nu sinds een jaar in st peter, prachtige stad en als je wat meer info wilt kun je altijd een berichtje sturen. veel plezier in st peter