3 Maanden Sint-Petersburg, hoe aan te pakken?

Hallo,

Ik zou graag voor 3 maanden in Sint-Petersburg verblijven. Ik woon op dit moment in Parijs, maar heb het idee om voor een tijdje in Rusland te gaan wonen. Ik heb gehoord dat het moeilijk kan zijn om een visum voor langere tijd te krijgen. Klopt dit?

Ik ben 19, studeer niet op dit moment, en zou er willen wonen uit interesse. Het punt is, ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik spreek geen Russisch, en ik weet niet goed hoe ik aan woonruimte kan komen.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Groetjes

Enige realistische mogelijkheid die ik zie is dat je je inschrijft als student Russisch bij een universiteit of instituut in Sint-Petersburg, waar je gedurende drie maanden Russisch kunt leren.
Zij kunnen dan een studentenvisum voor je regelen, en dan is meteen ook je huisvestingsprobleem opgelost.
Op eigen houtje (bijvoorbeeld als toerist) moet je aan zo een avontuur niet beginnen, en al zeker niet als je geen Russisch kent, omdat er beperkingen zijn met je visum.
Vergeet niet dat de immigratiewetten in Rusland erg streng zijn.
OVERTREED ZE NOOIT, IN GEEN ENKEL GEVAL, WANT DE GEVOLGEN KUNNEN ZEER ERNSTIG ZIJN !!!

Hello. Hier kan je een appartement huren in St. Petersburg en alle nodige inlichtingen wat betreft visum , e.d. Zij werken reeds een tijdje in Rusland en zijn lokale experts : 2-md.be