sint maarten

Hallo,

Ik heb misschien de kans om een tijd op sint maarten aan het werk te gaan.
Huis en alles is dan geregeld en hoef ik niets voor te doen (vanuit een bedrijf in NL geregeld).
Maar ik hoor van verschillende kanten dat het daar behoorlijk crimineel is!
En dat je 's avonds niet eens alleen over straat zou kunnen???

Nou zou ik graag van mensen met ervaring (liever niet alleen van een vakantie, dat is toch anders) weten hoe het eraan toegaat wat betreft de criminialiteit.

Ik weet in elk geval wel dat de cijfers er niet om liegen. Maar kun je dit "goed"ontwijken. Door bijvoorbeeld in bepaalde buurten niet te komen??

Ik ben namelijk wel erg positief, maar de verhalen over bovenstaande wekken toch wel de nodige twijfels op. Ik wil me wel veililg kunnen voelen tijdens mijn verblijf!
Op de site van buitenlandse zaken heb ik geen reisadvies over sint maarten kunnen vinden. Iemand misschien een idee, waar ik ook een officieel reisadvies zou kunnen vinden op het net.

Ik ben benieuwd!!! Alle info is welkom!

Groetjes

Nou dan snap ik niet waarom er zoveel toeristen naar St. Maarten gaan hoor!

En in Nederland durf ik 's nachts ook niet over straat…alleen. Waar dan ook.

Heb er gewoond (wel erg lang geleden) maar heb alleen maar leuke herinneringen an dat prachtige kleine eiland met zeer vriendelijke mensen.

Een vriendin van mij heeft er 2 jaar gewoond en zij had nergens problemen mee, ik ben vaak bij haar voor een paar weken op visite geweest, vakantie maar we gingen altijd met de locals om omdat zij veel mensen kende, ook ging ik vaak alleen op pad overdag en savonds als zij moest werken maar ik had nergens problemen mee hoor ! Heb niet echt “ongure” wijken gevonden of belevenissen gehad.

Kortom als je alles voor je geregeld wordt vanuit Nederland …zeker doen !! je zal er geen spijt van krijgen het is een heel leuk (en klein) eiland
en achterop de nummerborden staat “The Friendly Island” en dat is het zeker !

Dus no worries gewoon gaan ! (als ik in jouw schoenen stond zou ik geen moment twijfelen)

Maar waarom ga je er niet eerst ff een weekje of 2 naar toe voor vakantie om te kijken wat je er van vindt ?

Hoi,hoi

Ik woon nu sinds nov. 2005 op het eiland en het bevalt ons ontzettend goed. Ik ben hier samen met mijn vriend heengegaan en wat klopt is dat sommige buurten niet echt veilig zijn om daar natuurlijk s’ avonds te lopen, maar dat heb je inderdaad in Nederland ook.
Verder heb ik nog geen last gehad van criminaliteit en ook is een auto wel erg handig om te hebben, want zonder dat zou ik me niet prettig voelen alleen op straat.
Verder kan ik je alleen maar zeggen, grijp die kans want het is hier ontzettend leuk, vooral als je een beetje leuke mensen hebt leren kennen, maar dat gebeurt gauw genoeg.

Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.

Groetjes

Gewoon doen hoor!!
Sint Maarten is een supereiland. Wat betreft de criminaliteit: er zijn een paar wijken waar je snachts beter niet naartoe kunt gaan (rijden of lopen). Afgezien daarvan: doe wat je in NL ook doet als je s’avonds de straat op gaat. En je hebt idd een auto nodig omdat je jezelf anders een beetje isoleert, het eiland heeft nl. geen echt openbaar vervoer en om ergens te komen moet je meestal wel een eindje rijden.

Als onderdak wordt geregeld voor je zou IK geen moment hebben getwijfeld! GO girl!

Groetjes Danielle