Beste,
Ik ben vanaf 29-10 tot en met 24-12 in Thailand op een single entry visum.
Nu ga ik 26 November voor een week naar Vietnam, en daarna weer terug naar Thailand.
Nu vraag ik me dus af of ik een nieuwe single entry visum krijg, of dat ik nu een probleem heb?
Als je 1 week naar Vietnam gaat en je komt over land terug dan krijg je een visum voor 15 dagen kom je met het vliegtuig terug krijg je 30 dagen. Moet je wel een bewijs hebben dat je binnen die 15/30 dagen het land weer zult verlaten. Dit kun je aantonen door middel van een vliegticket,treinticket of bootticket het land uit.
Heb je dit niet zul je naar de ambassade moeten gaan in vietnam om een visum aan te vragen bij de thaise ambassade of consulaat. Deze kun je dan krijgen voor 60 dagen tot 1 maart 2010 is deze gratis te verkrijgen.
Ik heb zowieso een retour ticket vanuit Nederland, dus 24-12 ben ik weer onderweg naar huis.
3 December ben ik weer terug naar Thailand met het vliegtuig, dus ik krijg als ik het begrijp weer opnieuw een single entry visa voor 30 dagen?
Krijg ik het aankomst en vertrek kaartje van de Thai Immigration Bureau weer in het vliegtuig aangereikt, of moet ik op het vliegveld in Bangkok deze aanvragen? … (of elders)
Als je het vliegtuig instapt krijg je normaal gesproken van de stewardessen een nieuw formulier die je invult. Dan kom je door de douane en krijg je een stempel en formulier in je paspoort voor 30 dagen. Als je dit formulier niet in het vliegtuig krijgt dan kun je die vinden voordat je de douane doorgaat daar liggen ze op verschillende plekken.
het is een woordenkwestie-die in andere gevallen tot hele nare gevolgen zou kunnen leiden-maar je krijgt GEEN visum.
wat je-zonder tevoren iets geregeld te hebben-in je pas gestempeld krijgt is een VISUM EXEMPT permit to stay.
zoals je je ongetwijfeld herinnert heb je dat visum moeten aanvragen tevoren in NL-en dit nieuwe niet. Een visum krijg je niet zomaar-daar moet je altijd wat voor doen. Het is nl. ook iets dat het land in kwestie laat beoordelen of ze jou wel WILLEN binnenlaten-al is dat voor Thaild vrijwel nooit een probleem. Maar to enter VNam heb je ook een visum nodig-en als je bvb. ex Viet bent en nu NL-dan kunnen ze toch vervelende dingen gaan verzinnen.
als we nu allemaal M O gaan noemen en iets van ‘‘het is toch hetzelfde’’ dan valt er geen betrouwbaar antwoord meer te geven.
overigens staat dit hele verhaal tot uitentreure uitgekauwd bovenin in een sticky- met daarbij precies wat ik nu weer herhaal.
Dat kan ook normaal zeg. Je krijgt bij aankomst een entrystempel om 30 dagen het land in te mogen. Dus maak je geen zorgen komt helemaal goed bij aankomst in Thailand.
Helaas zoals al eerder geschreven je zult dingen altijd heel veel keer herhalen in die forum en geeft ook niet als je dat niet prettig vind BKK wat doe je hier dan nog.
Dit is hoe het nou eenmaal gaat in die forum.
BKKFlyer heeft wel gelijk, en het kan van belang zijn.
Voor een visum vrije entree zijn namelijk enkele voorwaarden, o.a. dat je binnen 30 dagen een vliegticket naar buiten Thailand hebt. Dat kan van belang zijn, want als de vraagsteller er op rekent de eerste keert visumvrij het land in te komen, voldoet hij mogelijk niet aan deze eis, en is er kans dat de luchtvaartmaatschaopopij in Nederland bij het inchecken hem weigert toe le laten.
Ik praat alleen in het geval van deze persoon.
Zover ik het heb begrepen en gelezen staat er
Dat hij eerst een visum heeft voor 60 dagen dus dan heeft hij GEEN uitreisbewijs nodig.
Dan gaat ie 1 week naar Vietnam, komt dan weer terug en heeft dan recht op een stempel voor 30 dagen omdat hij 24 december het land weer uitreist. Hij komt in 3 december en reist uit 24 december is minder dan 30 dagen dus een visum bij aankomst.
Misschien heb je gelijk. De op schreef: “Ik ben vanaf 29-10 tot en met 24-12 in Thailand op een single entry visum.”
Zoals je ziet, niets over de duur van het visum. Aangezien veel mensen, o.a. jij, de termen visum en visum vrije entree door elkaar gebruiken, weten we nog niet of de Op een visum heeft of visum vrije entree.
Beste allemaal,
Ik ben dus zonder visa naar Thailand gegaan, omdat ik dacht en elders had gelezen dat als ik binnen de 30 dagen weer wegga, en een weekje dus naar bijvoorbeeld Hanoi - Vietnam ga dat ik dan weer gewoon terug naar bangkok kan op dezelfde wijze als ik hier vanuit NL ben gekomen.
Dus weer opnieuw een kaart invullen, weer opnieuw een stempel op mijn uitreiskaart + paspoort krijg.
Maar nu las ik tijdens mijn verblijf in Thailand (op een ander forum) dat ik dus niet terug zou kunnen naar Thailand vanuit Vietnam omdat ik geen re-entry visa heb.
Ik heb dus gewoon een retourticket vanuit NL en ga op 24-12 gewoon weer naar huis.
Dus bij terugkomst vanuit Vietnam, zal ik nog geen 30 dagen in Thailand zijn.
Maar nu las ik tijdens mijn verblijf in Thailand (op een ander forum) dat ik dus niet terug zou kunnen naar Thailand vanuit Vietnam omdat ik geen re-entry visa heb.
Dat is dus niet juist. Je kunt zonder problemen Thailand weer binnenkomen, visumvrij, aangezien je een ticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen.
:chin:Mij is nog nooit gevraagd om een vliegticket bij binnen komst als je maar binnen die 30 dagen blijft is er niks aan de hand kom je weer binnen met een vliegtuig krijg je gewoon weer 30 dagen .Als je over die 30 dagen gaat wordt word het kost baar als je weer het land wil verlaten 1dag later 1000 bath en de daar op volgende dagen 500 bath per dag met een maxium van 20000 Thb
Succes:THAILAND:
Het hangt er maar net van af waar je vandaan vliegt…
Op het moment dat je vanuit Nederland met een enkele reis naar Thailand vertrekt, zal je op Schiphol gevraagd worden naar een ticket het land uit (als je retourtje hebt bij dezelfde maatschappij, ziet men dat je dast hebt en zal men niets vragen) of een visum. Wanneer je dat niet hebt, loop je het risico dat je de toegang tot de vlucht geweigerd wordt. De maatschappij die je naar Thailand vervoerd, is immers verplicht om je mee terug te nemen wanneer jou de toegang tot het land wordt ontzegd, en wil over het algemeen geen risico nemen.
Zorg dus ALTIJD voor een visum, of een ticket het land uit. (Dit geldt overigens voor meer landen in ZO Azie.)
:chin:Ik vlieg meestal van af een Duitse luchthaven Frankfurt en/of Dusseldorf (klant vriendelijk heid stukken beter als schiphol)
maar heb wel een retour ticket 3of 6mnd nooit enige opmerking gahad in Thailand:THAILAND: