Simkaart kopen in India

Heeft er iemand ervaring met het kopen van een simkaart in ZuidIndia ?
Graag jullie reacties,
Bedankt !

Als ik jou was zou ik gewoon een belwinkel binnenwandelen. Die zijn er zat, in de drukke stadscentra heb je er soms zo’n 7 a 8 binnen een 3 blok straatgedeelte.

Eenmaal binnen kan je navraag doen bij de winkeliers, Als ze het zelf niet hebben, dan zullen ze je hoogstpersoonlijk doorverwijzen naar diegene die het wel heeft. Zo werkt het in India.

Alles wordt gedaan gezicht op gezicht, das ook wel weer het leuke aan dit soort Oosterse landen, in het Westen zijn we gewend om alles uit de automaat of de muur te halen, we doen liever zaken via de telefoon of op het internet, en mijden we contact met elkaar als dat maar kan.

In India doe je alles door met mensen te praten, op die manier pas kom je dingen te weten.

Kijk naar een plek waar Vodafone of Airel boven de winkel hangt. Komt het helemaal goed. Pasfoto mee en kopie van je paspoort en van je visum. Het kost je ongeveer 120 roepies. Ik heb het in Delhi gedaan en ging prima. Enig nadeel is dat je op je Indiaase nummer heel veel reclame smsjes krijgt. Meerdere per dag (ik heb Vodafone, maar weet dat het bij andere providers ook zo is). Helaas kun je hier niets aan doen. Gewoon wissen :slight_smile:

Succes ermee.

En kun je ook even vertellen Vlinder of je vooruit moet betalen (prepaid) of krijg je een rekening maandelijks toegestuurd? Is er enige aanbetaling mee gemoeid?

Dank alvast

Ik heb een prepaid genomen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het werkt als je een abonnement wilt. Je moet even opletten met geld op je sim zetten. Alleen bij bepaalde bedragen krijg je het volle gedrag op je sim gezet.
voorbeeld:
als je 400 roepies op de sim zet, krijg je misschien 350 roepies op je sim
als je 401 roepies op de sim zet, krijg je precies 401.

Vraag dus even voor de zekerheid na. Overigens kunnen ze dit ook meteen voor je regelen. Geef de man het geld en hij stuurt je een sms –> sim heeft bedrag erop staan.

Maar moet men niet oppassen met het afgeven van je paspoort ivm. frauduleuze zaken?? Overigens ga ik over niet al te lange tijd zelf naar India en land in New Delhi, Indira Ghandi airport. Er zijn daar, neem ik aan, ook telekom winkels? Want ik wil nl direct bij aankomst een Indiase sim kopen voor bellen en internet (2 in 1 dus).

Sent from my SM-G935F using Wereldwijzer mobile app

N​ee hoor, er staat boven ‘kopie paspoort en visumpagina’, niet origineel afgeven. Kleine aanvullingen op de draad

• Natuurlijk is een abonnement onhaalbaar, dan moet je écht een Indiaas vast adres kunnen opgeven. Gewoon prepaid
  • Sinds voorjaar 2013 is het proces weliswaar onveranderd maar duurt het tussen de 12 en 48 (!) uur voordat de SIM aktief is. Allerlei bureaucratische checks vanwege veiligheid enzo.
  • En die checks omvatten ook dat ze je hotel/hostel/guesthouse bellen of mailen om te checken dat je er echt verblijft. Dus minimaal een kopie van je boeking maken en ook aan de telefoonwinkel geven.
    Dus reken er niet op dat je de 1e dag al bereikbaar bent of zelf kunt bellen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Wat kost het internet met zi’n prepaid sim?
Hoe is de internet dekking in India?

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Dekking wisselt buiten de grote steden, Check op sites zoals Vodafone.in voor de kosten…

<Erik>

Als touroperator reis ik regelmatig met kleine groepjes door zuid India. Elk lid van de groep krijgt daarbij dan een eigen smartphone met een Indiase SIM.
Zo kan men onderling appen, bellen en werken allerlei andere zaken zoals locatie sharing.
Het probleem voor ons als organisatie was echter om deze Indiase SIM’s te bemachtigen.
Je zult ervaren dat het niet eenvoudig is om als buitenlander zo’n kaartje te bemachtigen.
Het is niet zo maar even een winkel binnen lopen en klaar is Kees.
Ik ken gevallen waarbij het weken heeft geduurd.
Sinds de aanslagen in Mumbai is het alleen maar moeilijker geworden. En heb je er al een weten te bemachtigen, dan is het lastig om deze kaart weer op te waarderen. Buitenlandse creditkaarten worden niet geaccepteerd online.
Je bent dus afhankelijk van de telefoonshops.
Heb je een kaart: Laat er dan een bundel opzetten waarbij je per dag 2 Gb data krijgt. Bij Airtel kost je dat voor 30 dagen ongeveer 5 Euro.
Wij gebruiken uitsluitend Airtel kaarten en ondervinden geen problemen. (Zelfs op het platteland van Karnataka en midden op de Backwaters van Kerala prima verbindingen.)