Na 5,5 week reizen in het noorden van India, heb ik twee AirTel SIM’s over.
Als je geen zin hebt om zelf SIM kaartjes in India te regelen, kun je ze voor een klein bedrag overnemen (5 euro per stuk, inclusief verzending).
Er staan op beide SIM’s nog wat roepies om te bellen en 2G en 3G internet is geactiveerd.
Beide kaartjes zijn bruikbaar tot oktober 2015 (en na opwaarderen waarschijnlijk nog wel langer).
Je kunt overal op straat gemakkelijk opwaarderen (met minimaal 50 roepies; ongeveer 90 cent).
Ze werken in heel India (zowel bellen als internet), op een paar staten na, waar je als toerist waarschijnlijk toch niet komt.
Controleer of je telefoon SIM-lock vrij is.
Ik zal het hier laten weten als de SIM-kaartjes niet meer beschikbaar zijn.
Als je zelf SIM-kaartjes in India wilt regelen, heb je dit nodig:
[ul]
[li]een pasfoto met dezelfde afmetingen als die van je visum[/li][li]een kopie van je paspoort, inclusief de bladzijde met het visum[/li][li]een rekening van een hotel waar je verblijft (soms is een visitekaartje van het hotel voldoende)[/li][li]een meewerkende winkelier[/li][li]geduld[/li][/ul]
Het kan twee dagen duren voor het internet werkt.
Bellen kun je meestal meteen.
Ik heb goede ervaringen met Airtel. Er was vrijwel overal dekking en bijna altijd was er 3G internet beschikbaar (en anders 2G).
Als je mobiel internet hebt met Airtel, kun je lokaal via airtel.in nieuwe internet bundels activeren. Erg handig.