mobiel bellen in Iran naar anderen in Iran

Heeft iemand enig idee wat handig is met mobiel bellen in Iran? We gaan met een aantal man daar heen en het is wel handig elkaar betaalbaar te kunnen bereiken.

Thanks!

Als jullie aankomen op de IKA-airport van Tehran dan is het heel makkelijk om daar bij Irancell meteen een simcard te kopen. Je moet dan je paspoort laten zien en de simcard moet door de verkoper geactiveerd worden. Je kunt verder overal gemakkelijk in de steden bij telefoonwinkels je beltegoed opwaarderen.

2 likes

Hallo,

Ik heb ook een vraag over mobiel bellen in Iran. Wat is de beste optie voor sms-en naar Nederland? Zo n zelfde sim kaart?

gr. Danios

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, want ik sms niet naar NL, maar misschien heb je hier iets aan om te kunnen vergelijken:
http://www.irancell.ir/en/Layer3/?id=84

Smsjes komen zelden aan dus dat lijkt me niet een erg handige optie, bellen is denk ik de beste optie. Of anders natuurlijk emailen!

Gr, Ellen

Kozijnen

Vraag van mij: hoe lang doet zo’n Iraanse SIM-kaart het op een Nl. toestel? Ik vraag dit omdat dit in Turkije maximaal een week is. Je moet daar een Turks toestelletje hebben wil je er langer mee bellen…

Onlangs in Tehran (Karaj) een pre-paid sim-kaart en simpel mobieltje voor 12 euro gekocht. Erg handig om te bellen en sms-en in Iran zelf. Over de houdbaarheid van de kaart heb ik geen info, bij het weggaan heb ik alles aan een Iraniër gegeven.

Daarnaast heb ik geen enkel probleem gehad met sms via mijn Nederlandse abonnement van Vodafone, of het nu een sms naar NL was, of een sms naar een Belgisch nummer in Iran, geen probleem. Reken wel op een hogere factuur… :wink:

WhatsApp via wifi werkt ook heel erg goed, tekst, foto’s, video’s. alles werd in Nederland ontvangen.