In dit voorjaar reizen wij drie weken door Sri Lanka. Omdat ik niet zeker weet of er overal voldoende wifi is en ik graag contact met thuis houd ivm o.a. mijn bejaarde moeder, heb ik de vraag of er tips zijn voor het aanschaffen van een mobiele telefoon sim kaart met internet. In 2011 zijn we 4 weken naar Indonesië geweest. Ook daar heb ik een sim kaart gekocht en heb ik voor 15 euro wat kunnen bellen voor taxi’s en zo en ook al die weken heb ik zelfs via de iphone onze reisverslagen gemaakt en naar Nederland gemaild.
Super handig, dus dat wil ik in Sri Lanka Ook graag!
Tips en indicatie van de kosten zijn meer dan welkom!
Bvd,
Ria
In Sri Lanka kun je het beste een simkaart kopen van bv. Dialog (goede dekking, simkaart kost 150 roepies).
Ik heb er een beltegoed op laten zetten van 400 roepies.
Ben net 2 weken naar Kandy geweest. Heb gebeld en sms jes gestuurd naar Nederland.
Verbruik in 15 dagen: 250 roepies = 1,50 euro.
Sms je naar nederland kost 6 roepies.
Vaak is er wifi in de hotels. Internetten in diverse internetcafés is ook mogelijk (en goedkoop).
Zoek je nog een bekwame driver met nieuwe auto met A/C en/of kundige gids met licensie dan moet je me maar even mailen. bernard535@gmail.com
Fijne reis toegewenst en geniet ervan.
Dank je Peter,
De telefoontip is zeer welkom. In Indonesie is ons het gebruik van de lokale provider ook heel goed bevallen, dus dat gaan we hier ook doen.
We hebben geen vervoer nodig: we reizen dit keer, heel lui, georganiseerd in een heel rustig tempo. We hebben een aantal dagen ter vrije besteding op diverse plaatsen. Als ik hier de plaatsen noem en de tijd die we ongeveer hebben, heb je dan eventueel tips ?
En ook waar ik het beste eventuele extra excursies ter plekke kan boeken? Ik ga nooit voor de aanbiedingen van de reisorganisaties…
Als dat teveel moeite is, wil ik er ook wel een aparte vraag voor op dit forum plaatsen.
Wanneer je wifi of 3G hebt kun je linphone downloaden op je IPhone, dan kun je een account aanmaken op bijvoorbeeld localtelecom.nl. Daar krijg je gratis 2 euro beltegoed bij.
Via wifi of 3G kun je dan je moeder thuis bellen (minder dan 2 cent per minuut) of op haar mobiel voor 6 cent. Je betaalt per seconde, dus voor die 2 euro kun je al bijna 2 uur bellen.