Ik vroeg me af of het in Sri lanka ook mogelijk is om een simkaart te kopen?
Dan is bellen veel goedkoper als met een eigen provider. Wie kan mij vertellen waar ik ze evt kan kopen?
Ja hoor, in Arrivals staan alle 5 de telcos je met kraampjes en vrijwel gratis SIM op te wachten. Mobitel (ook de enige waarmee je treinkaartjes kunt kopen) en Dialog hebben landelijk het beste bereik; Hutch, Airtel en Etisalat kunnen dan soms weer goedkoper zijn.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Bedankt weer, gaat goed komen.
Groetjes,
Linda
De laatste paar jaar kregen wij (tot in elk geval twee maanden geleden) direct bij binnenkomst direct een Dialog free sim met iets (bel)tegoed. Die kan je dus eenvoudig opwaarderen. Ik heb nergens gehoord dat het nu anders is bij binnenkomst, maar uiteraard kan dat zo veranderen. We zien het over een maandje wel weer. En ik moet zegen dat Dialog ons al meer dan 11 jaar overal in Sri Lanka goed in de lucht heeft gehouden
Dialog heb ik ook wel eens van gehoord volgens mij. We zien het wel, komt allemaal wel goed.:zon02:
Wij zijn er overigens in dezelfde periode. Waar gaan jullie naartoe?
We hebben bruiloft van een goede vriend in Negombo. Daarna gaan we via Anaradhapura naar Mannar en Jaffna. Uiteindelijk hebben we nog een aantal zakenbesprekingen in Colombo (moet snel nog een linnen colbert vinden )
26 Augustus gaan we weg, in SL gaan we de 27e direct door naar het Elephant Transit Home (wij zijn ook staflid van Vrienden van de Olifant (www.olifanten.org) ) waar we met de dierenarts gaan praten en uiteraard onze “adoptie” olifantjes gaan bekijken. Alleen bekijken, aanraken mag niet want deze weesolifantjes gaan dus echt weer terug in het wild! Fantastisch project.
Dan gaan we weer terug voor de bruiloft van één van onze beste vrienden in Negombo. En dan via Forest Rock Garden (een waanzinnige spot, één van de beste plaatsen voor de echt SL curries, puur vegetarisch) naar naar Aukana, daar slapen wij bij Ven. Sassthrawelliye Dhammakiththi Thero (Chief Incumbent). Hij heeft ons uitgenodigd (dat is Sri Lanka en Boeddhisme) om 's avonds foto’s (mijn hobby) te maken van één van de mooiste Boeddha beelden ter wereld. Lijkt ons meer dan fantastisch! We hebben een paar maanden geleden met hem kennis gemaakt en er was een onmiskenbare “klik”. Heel mooi.
Dan gaan we naar het nieuw te bouwen (en dan hopelijk bijna klaar) olifanten ziekenhuis in Rittigala (waar Vrienden van de Olifant uiteindelijk voor heeft gezorgd dat het gebouwd kon worden!). Daar wat foto’s en videos maken en dan echt op inspectiereis.
Daarna via Mannar naar Jaffna en via Trinco en Sigiriya naar Colombo. Dus uiteindelijk weer terug in Colombo 10+11 september. Dan meerdere gespreken met onze zakenpartners, overheid, ambassades en lokale liefdadigheid projecten (wat een verschrikkelijk benaming, het zijn zeer professionele projecten die door zeer deskundige mensen worden uitgevoerd en direct invloed hebben op de betrokkenen).
Als er raakvlakken zijn in de planning, laat het maar weten! het is niks mooier dan gezellig met mensen die van Sri Lanka houden, in Sri Lanka een lekkere maaltijd of een drankje te nuttigen en ervaringen uit te wisselen!