Tips Bali / Lombok?

Volgende week vetrekken wij voor 3 weken naar Bali / Lombok.
Heeft iemand nog leuke tips, wat moeten we echt gaan zien en doen??

Ik heb gehoord dat het voordelig is om een simkaart op Bali te kopen en daarmee te bellen / smsen, heeft iemand een idee wat dat kost en hoeveel beltegoed we ongeveer moeten aanschaffen?

Alvast bedankt!

Groeten Sabrina

Veel plezier!

In Januari / febr 2009 kost een telefoontje met prepaidkaart 950 rupiah perminuut naar vast en mobiel telefoon in Nederland .
Dus tussen de 7 of 8 euro cents .
Het beste is om een grote provider te nemen ivm de bereikbaarheid.
Ik dacht dat ik Sinpati had genomen .

Hij bedoelt Simpati… niet de goedkoopste maar ik heb er een goede ervaring mee.

Klopt , niet de goedkoopste voor Indonesische begrippen , maar wel de “beste” voor toeristen .
Ook voor gebruikt in Indonesia. Goede netwerk.
Het lijkt wel of je met de KPN belt.
De eerste keer doe ik ook met 100.000 , daarna bijkopen met 20.000 , anders zit je met de resten die je niet meer gebruikt in Nederland .

100,000 rp, da’s veel!

Ik bel nooit naar huis, en gebruik mijn telefoon een enkele keer om te SMSen, of om een kamer oid te reserveren. Meestal zet ik dan ook niet meer dan 20,000 of 50,000 rp op mijn kaart. Beltegoed is overal te koop, je kan dus makkelijk opwaarderen.

Aan het eind van de vakantie maak ik het beltegoed over (tranfer pulsa) naar lokale vrienden, aan NL heb ik er toch niets aan en zij zijn er gelukkig mee.

Het is wel een heel gedoe om met Simpati-kaart (die overigens niet duur is) te bellen/sms-en; je moet nl. een bepaald nummer vooraf intoetsen, ik weet even niet meer welk nummer, misschien weten de anderen dat, maar het is een heel lang nummer voordat je het mobiele nr. o.i.d. kunt gebruiken om contact met iemand te krijgen.

Sabrina, over de tips Bali; kijk of je een goede chauffeur kunt vinden, ik weet niet waar je logeert ? Onder het kopje ‘Sanur aanrader’ heb ik een heel verhaal neergezet wat je zeker moet gaan bekijken.

Lombok; Kuta Beach, sasakdorpjes, Senggigi beach het strand maar daarnaast moet je ook zeker naar Gili Trawangan (met de Gilicat vanaf Padang Bai/Bali of rechtstreeks vanaf Lombok 10 minuten met speedboot) gaan.

Succes, Indesco

Nee hoor. Er zijn nummers die je in kan toetsen om goedkoper naar Nederland te bellen, maar je kan de kaart ook ze gebruiken.

P.S. als je perse naar Nederland moet bellen, kan je beter Skype gebruiken. stukken goedkoper!

Bij ons was het een heel gedoe, in ieder geval. Zelfs in Indonesie naar een mobiel nummer lukte niet. Skypen is overal ter wereld het goedkoopst. Indesco

Tja, ik heb met Simpati echt nooit problemen gehad… Bijkomend voordeel was bovendien dat deze SIM ook werkte op plaatsen waar ik met mijn Nederlandse SIM (KPN) geen toegang had tot het netwerk.

Heb je daar een laptop voor nodig?

Kan beiden met Skype-telefoon of via Skype internet. Indesco

In veel internetcafe’s, met name in touristische gebieden als Bali, Java en Lombok, zijn reeds koptelefoons (met microfoon) aanwezig en is Skype al geinstalleerd. Een kind kan de was doen. Met Skype kun je andere gebruikers met Skype bellen (gratis), of tegen een kleine vergoeding (2ct/min voor een vaste lijn) bellen naar landlijnen en mobiele telefoons.

Of de Skype telefoon waar Indesco het over heeft ook in Indonesie werkt, weet ik niet, ik heb nooit iemand zo’n ding zien gebruiken.

Indesco, dank je wel voor de tips! Ik heb je stuk gelezen ‘Sanur aanrader’ en kan hier zeker wat ideeen uit opdoen!
Wat zitten zelf in Kuta en op Lombok in Sengiggi.

Ook de tips over Skype en Simpati hebben we zeker wat aan!

Groeten Sabrina

Hoi Sabrina,

graag gedaan en ga ook eens lekker luieren op het strand van Sanur, ligt niet zover van Kuta af.

In welk hotel zit je op Senggigi ? Indesco

Hoi Indesco,

Op Sengiggi zitten we in het Holiday Resort. Ken je het?

Groeten

Daar zaten wij volgens mij wel dichtbij; wij zaten zelf in Puri Mas, een hotel van mijn oude dansleraar (stijldansen). Indesco

Tjeemig ik liep er langs… :vak02:

Ja doh, Sengigi is zo klein dat elk hotel wel in de buurt van elk hotel ligt en je overal langs loopt :lol: