Telefoneren in Bali

Hoe werkt het systeem met een prepaidkaart juist om te telefoneren/sms’en in Bali?

Heel simpel, meestal neem ik 2 telefoons mee, 1 met eigen nr en een voor een Indonesische prepaidkaart bijv van Sympatie dan kun je die gebruiken bijv om een taxi of Hotel/homestay op Bali te bellen, Aangezien mijn Bahasa Indonesia niet zo goed is laat ik 'm opladen door de verkoper. Prepaidkaarten zijn op bijna elke hoek vd straat wel te koop en is vele malen goedkoper dan in NL.

@graatje
Dankjewel voor je info! Dus als ik het goed begrijp (want ik ben nogal een dinosaurus in ons digitale mediatijdperk…) kan je gewoon je simkaart uit je mobiel halen en die vervangen door een prepaidkaart en die laten opladen door de verkoper? Je krijgt dan ook een nieuw telefoonnummer of moet je nog iets doen naast die prepaidkaart? Hoeveel bedragen die prepaidkaarten? Zijn die courant te koop in Bali, ook op de minder begaanbare plaatsen?

Het is natuurlijk belangrijk dat je een sim-lock vrije telefoon hebt, op de engelse site van Indosat kun je kijken wat de tarieven zijn,
kaart kun je bijv op het vliegveld kopen maar zoals ik al schreef op iedere hoek vd straat te verkrijgen.

@graatje: hartelijk dank!

Afgelopen jaar direct na douane bij een Telkomsel stand een Simpaty groove kaart in mijn iPhone laten wisselen. 30 dagen / 1 bulan (=maand) met 8 GB data en 50 belminuten. Werd heel duidelijk middels een menukaart uitgelegd waarna na je keuze gemaakt hebbend een medewerkster de kaart wisselt en instelt. Volgens mij was ik IDR 300.000 kwijt (€ 20) Geen geld als je je bedenkt dat je dan geen gepruts meer met hotel WiFi hotspots hebt en je je mobiel kunt blijven gebruiken zoals thuis.
Oja die dames verdienen geen drol. Dus een (ruime) fooi is wel op z’n plaats.
Dese kaart is bijna overal nog bij te laden.

Telkomsel counter (near Starbucks), International terminal arrivals,
Jalan Raya Gusti Ngurah Rai, Bali 80362, Indonesia
12:30

Nooit iets kopen of geld wisselen op de luchthaven in Bali !!

Werkelijk ALLES is duurder en de wisselkoersen zin veel slechter dan direct buiten de luchthaven. Als voorbeeld m.b.t. de aangehaalde SIMPATI “30 dagen / 8Gb / 50 belminuten” SIM-kaart: Zo’n SIM-kaart kost buiten de luchthaven maar Rp. 59,999,- en geen Rp. 300,000,-.