Simkaart India met Internet

Is er iemand bekend met het kopen van een simkaart in India, puur voor internet gebruikt?

Ik kom helaas op een zaterdag heel laat in de middag aan, en weet niet of het dan nog mogelijk is om dezelfde dag een simkaart te krijgen. De volgende ochtend vlieg ik namelijk door naar midden india naar een NP.
Heeft iemand ervaring met het kopen van een simkaart in India, hoe snel dit gaat, wat de kosten hiervoor zijn?

Misschien is er iemand die zijn simkaart weg doet of misschien is er een optie om ze van te voren te kopen.

Hoop op een oplossing

Hallo,

Kosten zijn laag. Met beltegoed voor alleen bellen een paar euro. Belminuten zijn goedkoop. Met dataverbruik heb ik geen ervaring.
Aanvraag van een sim moet dmv legitimatie en inleveren van pasfoto’s.

Opwaarderen van de sim kun je contant doen in de vele belwinkeltjes.

Succes.

Groet Eric

Via Wereldwijzer app

Ook alleen ervaring met bel-SIM, geen data. Maar voor allen geldt tegenwoordig naast die strikte procedure (pasfoto’s etc., lokaal adres kunnen tonen) dat het tussen de 24 en 72 (!) uur kan duren voordat alle kantoorbeambten je formulier gezien en gestempeld hebben en de SIM ook aktief is. Dus wees erop voorbereid dat je nog even, peperduur, met roaming op je Nederlandse SIM moet SMS’en en bellen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,
Verleden jaar in Delhi bij winkeltje een SIM gekocht, als je 2 pasfoto´s hebt en een legitimatie laat zien is het in een paar minuten gebeurd.
John