Italiaanse SIM-kaart

Hoi,

Ik vertrek 1 mei naar Italie om daar op een camping te gaan werken. Heeft iemand nog een italiaanse simkaart die ik mag overnemen, waar ik dan gewoon beltegoed voor kan kopen? Of heeft iemand een tip wat de beste provider is en waar ik zo’n simkaart kan kopen? En wat dat dan kost…

Alvast bedankt!

x Eline

http://www.simple.nl

Cara Elina,

Koop nooit van een andere persoon een Italiaanse sim-kaart!!
De reden is simpel: bijvorbeeld een TIM simkaart kost NIETS.
Je betaalt wel 10 euro, maar dat is dan tegelijkertijd je credito, d.w.z. je beltegoed is dan 10 euro. De sim-kaart zelf is gratis.

Distinti Saluti
Met de Meeste Hoogachting

Arturo

Maar waar kan ik zo’n kaart van TIM dan kopen? En heb ik daar dan ook bereik mee in de buurt van Venetie? Hoor het graag…

Groetjes Eline

Waar ?
Mijn simkaart van TIM 7 jaar geleden gekocht in in TIM-winkel (telefoonwinkel). Wat je nodig hebt is een geldig €uropees paspoort. Je hebt met zo’n simkaart bereik in heel €uropa, dus ook in Venetie.

Distinti Saluti
Arturo

Hej,
vorig jaar ben ik in italie geweest. Je kan gewoon een simkaart kopen in Italie hoor, je hebt daar genoeg telefoonwinkels. Het rare daar is alleen dat als je bijv. 25 euro beltegoed koopt je altijd maar 20 op je telefoon krijgt 5 is voor de winkel… Hele rare regels daar. Maar je kan er daar makkelijk 1 kopen hoor… Ik had er toen één gekocht in een actie was 60 euro en dan kreege j 50 euro beltegoed erop…

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik er wel uit kom. Kijk in Italie gewoon voor een SIMkaart… en komt wel goed denk ik, zo uit jullie verhalen te horen!

Bedankt!

Groetjes Eline

K heb nog een Sim-kaart van TIM, maar snap niet wrom je er daar geen koopt, 15 euro heb je een simkaart en ook nog 20 euri beltegoed ofzo.

Niet vergeten een geldig paspoort mee te nemen naar de telefoonwinkels van Tim, Wind of Vodafoon.

Je kunt trouwens heel veel info over telefoneren en internetten vanuit Italie vinden op:
“Mobiel Internetten in Italie”, klik op
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=4921&highlight=telefoneren+italie

Distinti Saluti en een Prettige reis
Arturo

Een geldig ID bewijs kan toch ook wel he??

Over 2,5 week ben ik er al!! Joehoe… :smiley:

x Eline

ha die elien :wink:

zo te horen heb je der zin in!

Ciao Arturo!

Betaal je voor een Vodafone simkaart wel meer dan? Was eigenlijk van plan om een vodafone kaart te kopen omdat ik een vodafone winkel in de buurt weet.

Owja en nog een vraag , klopt het dat je een codice fiscale nodig hebt om een simkaart te kopen. Want ik heb de eerste week mijn codice nog niet en wil dan al wel graag kunnen bellen met Olanda !

Cari Saluti!

hallo
heb alle berichten gelzen
maar wat voor tarief betaal je dan eigenlijk als je smst vanuit italie naar nederland?

af en toe een smsje zal niet echt veel schade aanrichten hoor. Maar plankgas naar Nederland smsen natuurlijk wel. Beetje een suffe vraag.

maja ik bedoel eigenlijk of of iemand iets afweet van tarieven met een italiaanse simkaart naar nederland smsn eh