L.S.
Internetten doe ik (op dit moment vanuit Toscana, It) met een tweedehands Lasus-laptop, die met een kabeltje is verbonden met mijn mobiele telefoon, een Siemens S 45.
In die Siemens zit nu een Sim-kaartje van Wind.It voor GPRS.
Ik heb ook een Sim-kaartje van Tim.It , daar moet ik per Kilobyte ,cq per megabyte betalen (ongeveer €uro 1.-- per Mb)
Bij Wind betaal ik voor 24 uur per dag vrij internetten met GPRS, per maand :19 €uro.
Die 19 €uro is dus all in, ongeacht aantal Mb, ongeacht tijdsduur.Basta: geen verdere kosten.
Nu komt in Italia Vodafoon uit GBr. aanzetten met het nog snellere Umts systeem, vraag mij af wat ik zal doen. Mijn huidige GPRS-systeem werkt uitstekend.
Het enigste wat ik nog steeds moet doen , is het programma installeren dat de batterij van mijn gsm via mijn laptop wordt opgeladen. Nu houdt die batterij het na 5 uur on-line voor gezien en moet ik gaan opladen via een ander kabeltje.
Mijn poll hier is dus vooral bedoeld voor…een start van een rubriek over internetten vanuit La Bella Italia.
Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Bijdrage(n) over(goedkoop) telefoneren vanuit Italia nr Nederland kan ook in deze rubriek.
AANPASSING
IN OKTOBER 2006 BEN IK GENOODZAAKT MIJN MENING OVER INTERNETTEN VIA WIND VOLLEDIG TE HERZIEN.
Zie daarom mijn bijdrage(n)hier dd. na 2 oktober 2006