Internet in Italië

Hallo allemaal!

Ik ben een 20-jarig meisje uit België en volgende week ga ik met een vriendin voor een jaar op erasmus naar Trieste. Vorige maand zijn we ginder een appartement gaan zoeken en overal waar we kwamen bleek er geen internet aanwezig te zijn ( ook niet bij de echte studentenkoten). Blijkbaar staan ze in Italië op dat vlak dus nog een beetje achter. :finger:

Nu was mijn vraag of er misschien iemand hier weet wat we het beste kunnen doen? Ik was zelf al aan het denken aan een internet key van vodafone maar die kost nogal veel en de toegang tot internet is beperkt tot 100 uur per maand. Aangezien we nog wel wat contact zouden willen met het thuisfront, zoeken we naar iets waardoor we 24 uur per dag internet hebben en ons toch niet blauw moeten betalen. Alle hulp is dus welkom :nod:

Groetjes!

Hoi Orely, ik denk niet dat men in Italie achter loopt op internetgebied, maar er zijn inderdaad niet zo veel internetcafés.

Bijna elke Openbare Bibliotheek in elke gemeente heeft een internetmogelijkheid en deze is voor iedereen, ook buitenlanders gratis te gebruiken. Is wel degelijk goed geregeld!

ik zou met andere studenten een adsl aansluiting aanvragen en de kosten delen.

Dag Orely,
Ik heb via Saveonroaming een prepaid SIM-kaart gekocht. Daarmee kan je voor 15 € 100 uur per maand surfen. 'k Heb het zelf al een paar keer uitgeprobeerd tijdens mijn vakanties in Italie en ik kan het je echt aanraden. Het is even snel als DSL. Ik wens je heel veel plezier tijdens je Erasmusjaar in Trieste!
Groetjes,
Zoe

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen zit ik al een weekje in Italië en heb ik een oplossing gevonden voor mijn internet"probleem". Ik heb nu mobiel internet van WIND.Zo’n “chiavetta usb” kostte 129 euro en dan betaal ik nog 30 euro per maand voor 5 Gb. 't Is niet de ideale oplossing maar de huisbaas wou geen vaste lijn dus dan hebben we het zo maar opgelost.

Groetjes!
x Orély

Hallo,
Er is nu ook deze website waar je alle italiaanse SIM-kaarten (Wind, Vodafone, TIM en Tre) kan opladen: www.rechargemysim.net
Via Paypal gaat dat heel snel en gemakkelijk. Heel handig als je een italiaanse SIM-kaart hebt en -zoals ik- niet elk jaar naar Italie reist, want als je 12 maanden lang je kaart niet oplaadt, wordt ze namelijk ongeldig en gaat ook het bedrag verloren dat er nog opstond.