Bellen In Italia

Ik heb een vraagje
Ik ga een maand lang naar florence… En daarna een maand naar Verona…
Nou wil ik wel 2 maanden contact houden met nederland dmv bellen en smsen… maar met je nederlandse sim kaart is dat erg duur, en een telefoon kaart voor een telefooncel wil ik niet…
En wil dus een echte sim kaart kopen.
Niet zo een kaart waarmee je in telefoon cellen kan bellen, Maar gewoon net zoals we in nederland sim kaarten hebben. Niet met abonnement, maar prepaid…

zijn die daar gewoon verkrijgbaar? en zo ja, waar en wat kost het ongeveer?

Ciao, Stéphanie

Ciao Stéphanie,

Je kan in Italie bij belwinkels gewoon een pre-paid simkaart kopen. De kosten lagen dacht rond de E10,00 (vorig jaar dan). Je krijgt hier afhankelijk van de provider een X aantal euro’s beltegoed bij. Let wel dat als een je pre-paid opwaardeerd je een opwaardeertoeslag betaald E5 is E1, E10 is E2 enz.
Ook in tegenstelling tot in NL moet je je eigen legitemeren en maken ze hier een kopie van.
Let er ook op dat je telefoon simlockvrij is, het klinkt logisch maar toch een reminder! :blink:

Suc6
Paolo

Ook ikke over 9 dgn naaar Florence (Firenze)!!

Caro Paòlo,

Wat bedoel je met:
“E5 is E1, E10 is E2”???

Toch niet dat het verhogen van je credito met één euro, 5 €uro kost???of zo.

Voor de komende 12 maanden (een vol jaar dus) heb ik mijn pré-paid beltegoed betaald: 450.-- euro . Kosten waren 5 euro.

Dus, ik herhaal even : 500.-- €uro betaald en mijn beltegoed is 455.–
(bij Tim.it )

Ciao Arturo,

dat zou wel lekker zijn, andersom dus; 5 euro is 1 euro kosten. Dus kaartje kopen van 5 euro en voor 4 euro kunnen bellen. :rolleyes:
Dit was iig vorig jaar het geval bij Vodafone. Zoals je zelf al aangaf in andere topics: vodafone is één van duurste, net als hier in NL trouwens.

Paolo

Nog 8 dagen en dan 5 mndn Toscane!!

Stephanie,

Toek ik een SIM-kaart kocht moest ik ook een Codice Fiscale, een soort SOFI-nummer, kunnen laten zien. Daarvoor heb je een plastic kaartje, dat bij de officiele instanties kan worden afgehaald. Volgens mij heb je daarvoor een Italiaans adres nodig. Het gemakkelijkst lijkt mij, als iemand anders met zo’n nummer, een SIM-kaart voor je koopt. Daarna kun je opwaarderen zoveel als je wilt.
Het voordeel t.o.v. Nederland is, dat je niet eerst een duur nummer moet kopen, eventueel met een zogenaamde gratis telefoon en dan zonder kosten kunt opwaarderen. In Italië koop je voor weinig geld een nummer en betaal je bij elke keer opwaaderen een beetje administratiekosten, die relatief lager zijn naarmate je meer opwaardeert. Zo kun je voor een korte periode toch gunstig een Italiaans mobiel nummer nemen.

Pietro

Originally posted by Paulus@15-04-2005, 17:34:56
** Ciao Stéphanie,

Je kan in Italie bij belwinkels gewoon een pre-paid simkaart kopen. De kosten lagen dacht rond de E10,00 (vorig jaar dan). Je krijgt hier afhankelijk van de provider een X aantal euro’s beltegoed bij. Let wel dat als een je pre-paid opwaardeerd je een opwaardeertoeslag betaald E5 is E1, E10 is E2 enz.
Ook in tegenstelling tot in NL moet je je eigen legitemeren en maken ze hier een kopie van.
Let er ook op dat je telefoon simlockvrij is, het klinkt logisch maar toch een reminder! :blink:

Suc6
Paolo

Ook ikke over 9 dgn naaar Florence (Firenze)!! **

serieus?? wat ga je doen in florence?

Ciao,

Net iets ten zuiden van Florence een baan gevonden als barman, met een beetje geluk misschien wel als manager(eerst zien dan geloven, maar wie weet :unsure: ).
Misschien kan ik er na het zomerseizoen zelfs wel blijven. Ze hebben ook nog een zaak in het centrum van Florence en net één geopend in Rome. Nog wel ff heel hard aan mijn Italiaans werken, maar het is me iig op voorhand al aangeboden.
Maar zoals al gezegd; eerst zien dan geloven.

Zag dat je ook naar Verona gaat; ONWIJS gave stad. Je moet zeker een voorstelling in de Arena meemaken, is er bij mij vorig jaar niet van gekomen en nog steeds spijt van! :huh:

Paolo

Nog maar 7 dgn!!!