Mobiel internetten in Italië

Arturo,

Wind Libero lijkt inderdaad een dure grap, maar het is de enige mogelijkheid om prepaid mobiel te internetten. Tenminste voor zover ik nu kan nagaan. Jouw kaart van Wind voor € 19 p. mnd. kan niet meer aangeschaft worden. Als iemand nog andere tips heeft? Een vaste ISDN-lijn (plm. € 20,= per maand, + install. kosten) is misschien al gauw goedkoper, en bovendien veel sneller

Hey , ik had je idd niet zo geod begrepen…sorry

maar wat ik mij afvroeg waar kun je die telefoon kaarten kopen?

"“Carta Telefonica Internazionale da 5 €uro”

alvast bedankt

Ciao tessa,

Die kaarten kun je waarschijnlijk op de camping bij de receptie of het informatiepunt krijgen of (indien aanwezig) bij de tabaksshop. Anders in de stad bij een telecomwinkel.

Ciao Cara Bella!!,

Blij dat je via het forum reageert: je had namelijk via een PB nogal wat vragen die ook voor anderen interessant zijn.

1. Waar kun je die Carta Telefonica Internazionale da 5 €uro kopen?

Antwoord: Op ieder postkantoor.

Of ze ook te koop zijn op plaatsen die Caro Paulus noemt, weet ik niet. Maar het zou een leuke service zijn als men op campings en in hotels die kaart zou kunnen kopen, want het scheelt écht héél veel geld.
Vooral als je van een vaste telefoon (dus in Italie bijv. vanuit een telefooncel) naar een vaste telefoon in Nederland belt

2.Let op: je moet altijd vanuit een Italiaanse telefoon bellen, ook mobiel!!!Je kunt dus niet met je gsm met een Nederlandse sim-kaartje erin gebruik van die kaart maken! In je mobiel moet dan een Italiaans sim-kaartje zitten.

1. Je kunt dus wel vanuit een Italiaanse telefooncel naar een mobiel in Nederland bellen, maar dan kost het iets meer dan naar een vaste telefoon in Nederland. Ook dan nog scheelt het echt heel veel geld.

Met je Nederlandse simkaart vanuit het buitenland , niet alleen vanuit Italie dus, naar Nederland bellen is schandalig duur: je betaalt je scheel. Ook als anderen jòù bellen: jij betaalt de telefoonkosten Ned>Buitenland

1. Hoe werkt het?
    Ik ga morgen of overmorgen even langs het postkantoor om te kijken of het systeem nog op dezelfde manier werkt als vorig jaar en ook om te kijken wat de nieuwe tarieven zijn. (dus hoe lang je nu voor die 5 euro met Nederland kunt bellen)

Heb ik nog andere vragen van je PB vergeten?

Distinti Saluti
Arturo

Ciao,

je hebt al mn vraagjes beantwoord, alleen heb ik nog 1 vraagje en ik hoop dat je me kunt helpen.

op het moment dat ik voor 5 mnd in italie ben is mijn vriend voor 3 mnd in australie
nou is mijn vraag of daar ook iets goedkoops voor is( om te bellen)?

alvast bedankt.

ps. hebben ze in italie ook iets als pre paid?

Originally posted by Bella italia tessa@25-03-2005, 12:08:06
**Ciao,

je hebt al mn vraagjes beantwoord, alleen heb ik nog 1 vraagje en ik hoop dat je me kunt helpen.

op het moment dat ik voor 5 mnd in italie ben is mijn vriend voor 3 mnd in australie
nou is mijn vraag of daar ook iets goedkoops voor is( om te bellen)?

alvast bedankt.

ps. hebben ze in italie ook iets als pre paid?**

Ciao Cara Bella Tessa,

Heeft die vriend van jou in Australie effe geluk:
je kunt voor 5 €uro met die Carta Telefonica Internazionale da 5 €uro vanuit Italie liefst 3 en een half uur (210 minuten) met Sydney bellen of 169 minuten (nog altijd 2 uur en 49 minuten) met de rest van Australie.

Maar let op: dit is van een vaste huis-telefoon in Italie naar een vaste telefoon in Australie.

Als jij vanuit Italie vanuit een openbare telefooncel naar Australie belt komt daar €uro 0.10 per minuut bij.

Als jij vanuit een Italiaanse !!! mobiele telefoon naar Australie belt komt daar €uro 0.271 per minuut bij.
Heeft hij in Australie ook een mobiel, dan komt dat neer op ongeveer 16 minuten bellen voor 5 €uro.
Je kunt (in Italie) het gratis telefoonnummer 800 275 705 bellen om te vragen hoeveel minuten je nog tegoed hebt.( of 33# , zie hieronder)

Je vraag hoe het werkt heb ik nog niet beantwoord.

1. Je draait eerst van Poste Italia het gratis telefoonnummer
    800 900 960

Je krijgt dan een kort welkomswoordje/boodschap in het Italiaans en dan in het Engels:
De stem zegt: " Welkom bij Carta Telefonica Internazionale. Kies 1 voor instructies in het Italiaans, kies 2 voor instructies in het Engels.

1. Stel je kiest 1. Italiaans.
    De stem zegt: Tik de pincode van je Carte in (die code zit op de Carta Telefonica net als op een kraslot onder een vernis dat je voordat je belt er even af moet krabben.

Die code moet je dus wel voor later onthouden. Sla die code gewoon op in het geheugen van je mobiel onder een nickname.

Je tikt die pincode in en…
LET OP: je sluit af met een hekje (in het Italiaans , uitspraak kan-tsje-let-too , een hekje, #

1. Wacht tot de stem zegt:
    Tik het telefoonnummer in en sluit af met kan-tse-let.too:

(jij tikt dan dus kengetal van Australie, dan tel. nr van je vriend in)
en dan niet vergeten: #

1. Je vriend neemt de telefoon op.

Handig is het volgende. Stel je belt hem een tweede keer. Dan hoef je zijn telefoonnummer niet te gebruiken!

Na 2 , dus na de pincode met #, toets je geen telefoonnummer in, maar 44#

Met 44# kiest de computer van Poste Italia automatisch het laatst door jou gekozen nummer.

Toets je geen 44# , maar 33# in, dan vertelt de computerstem hoeveel je tegoed/credito nog is.

Verstandig lijkt mij na je eerste gesprek even gratis 33# te bellen, want dan weet je wat dat eerste geprek kostte.

Nog wat: je kunt op het postkantoor je credito/tegoed aanvullen zonder bijkomende kosten. Dus als je 10 euro betaalt gaat je credito ook met 10 euro omhoog. Maar ik koop meestal gewoon meerdere Carta Telefonica Internazionale: is die 5 euro op dan toets ik een nieuwe pincode in. Kost niks extra!

Als jij trouwens zo lang, vijf maanden, in Italie verblijft, dan moet je echt een Italiaans simkaartje (met een Italiaans tel. nr. dus) voor je mobieltje kopen.
Stel dat jij met je Nederlandse mobiel in Italie naar een Italiaans tel. nr. belt, dan gaat dat signaal eerst van Italie naar Nederland, dan van Nederland naar Italie: je betaalt je dan echt scheel.

Ook als men vanuit Nederland jou dan in Italie belt: zij betalen de kosten tot de Nederlandse grens en JIJ de kosten Nederland-Italie.

Ik raad je een pre-paid simkaartje van TIM-it aan, WIND-it mag dan goedkoop voor mobiel internetten zijn, maar voor mobiel bellen zijn ze duur. Zo betaal je daar ook al voor het bel-signaal!! Dus al neemt de gebelde niet op na tien keer rinkelen: dat rinkelen kost jou geld!

Ook voor gesprekken naar Nederland is TIM-it, goedkoper dan Wind-it en helemaal bont maakt het Vodafoon-it, die zijn 300% duurder per minuut.

Dus Cara als je nog niet gestemd hebt in mijn poll hierboven…:
stemt TIM.

Distinti Saluti
Arturo

Echt hartstikke Bedankt voor alle informatie!!
hier heb ik echt veel aan!

en ik heb even gestemt hoor

ciao tessa

Cara Tessa,

1. Graag gedaan, ik stel goeie vragen zeer op prijs.

2. Misschien nog een hint:

Ik bel nogal wat met Australie vanuit LaBella Italia met kennissen in Melbourne , maar je zult het niet geloven… mijn grootste probleem is dit:

Als ik cara x of caro y daar bel is hun eerste reactie vaak:
"Weet je verdomme wel hoe laat het hier is, ik lig in bed, het is hier vier uur 's nachts :angry: "

Ik kan aan dat tijdsverschil van zo’n 11 uur niet wennen. Je moet goede afspraken maken met je vriend, want anders belt die jou als het daar 's middags 5 uur is en in Italie 04.00 's nachts.

Na 10 keer ga ook jij de humor daar niet meer van inzien. :smiley:

Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Wil je echt een paar uur bij-babbelen,(op het juiste tijdstip…) ga dan naar een telefooncel in internetcafé. Echt spotgoedkoop, dwz zo’n €uro 0.10 per minuut. Zie voor links hier elders.

He Arturo,

In een eerder bericht heb jij het gehad over dat je mobiel internet met je gsm aan je laptop.
Hiervoor moest je alleen nog de software downloaden om tijdens internetten de gsm tegelijk te laden, zodat je niet opnieuw met een ander kabeltje de gsm moest gaan opladen.
Ik heb namelijk dezelfde situatie alleen gebruik ik mijn gsm aan een buro-pc om te internetten, omdat we geen vaste telefoonverbinding hebben. Gaat goed.
Die software om tegelijkertijd te internetten en de gsm te laden via de usb-poort, is dit software welke bij de telefoon hoort of hoe kom ik hieraan? Ik heb een usb kabel om de gsm te verbinden met de pc.
Ik vind het inderdaad lastig om na 5 uur uit de lucht te gaan en dan moet wachten totdat de accu vol is.

Alvast bedankt voor je reactie

Umberto

Ter info:
Ik heb sinds gisteren een abonnement via TIM voor mobiel internetten voor € 20,00 per maand ongelimiteerd, van 18.00 uur tot 08.00 uur en in de weekeinden en op feestdagen.
Daarnaast heb je een bonus voor overdag van 20MB.
Het abonnement heet “Maxxi TIM Web Time”.
(Dit als alternatief voor jouw abonement van Wind van €19,00)

Caro Umberto,

Zit nu een beetje in tijdnood, maar :

Wat is het merk van je gsm? Ik bedoel Nokia of Siemens of …? Bouwjaar, serie nr. ?

Hoe oud is de batterij?

Ciao Arturo,

Het telefoontoestel is een Siemens MC60 en is een half jaar oud. Dus ook de batterij.
Eventueel hebben we nog een 2de toestel een Siemens A60 welke nog geen 2 maanden oud is (incl. batterij).

Groetjes,

Umberto

Caro Umberto,

Ha, zo’n kabel heet dus een usb-kabel. Al weer wat geleerd: van computers weet ik niks, maar:

Van de website van Siemens

http://communications.siemens.com/cds/fron…5780,00.html#PC

(kies aldaar Nederlands talig)
kun je een programma downloaden zodat je gsm-batterij tijdens het internetten opgeladen wordt/blijft en je mobieltje dus elektra voor het internetten tijdens het internetten via je pc krijgt.

Let op: je hebt daar een andere kabeltje voor nodig. Ik bedoel het usb-kabeltje tussen je pc en gsm. Op dat nieuwe kabeltje zit een groen en rood indicator-lampje dat aangeeft wat er gebeurd.

Mijn ervaring was echter het volgende:
Een tijdje werkte dat goed tot woeps, het signaal kwam: batterij leeg!
Ik dacht: "dat kan dus niet waar zijn ", maar jawel dus en nog merkwaardiger werd het toen ik uiteindelijk geen 5 uur, maar slechts een half uur met een batterij vooruit kon…

Ik dus terug naar het oude systeem en oude kabel!!! En jawel ik kon weer 5 uur vooruit.

Ik heb gewoon een nieuwe batterije (eerst voor reserve) bijgekocht en ben opzoek gegaan naar een tweedehandse Siemens S 45 zodat ik via dat apparaat altijd een volle batterij als reserve heb…
Trouwens het opladen van de nieuwe batterij gaat veel sneller dan die van de oude en ook heb ik bedacht dat 5 uur lang genoeg moet zijn. Bovendien save ik veel teksten even en voor ik die ga lezen schakel ik de mobiel uit.

Enfin, ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Dat probleem van dat mijn gsm toch zijn batterij niet (goed)oplaadde, kan natuurlijk ook aan mijn laptop liggen…: die werkt ook al via een batterij en de gsm-batterij moet dus door een andere batterij (die van mijn laptop) opgeladen worden; mogelijkerwijs is dat het probleem en daar jij niet met een laptop , maar met een gewone pc werkt zou het bij jou wel goed kunnen werken.

P.S.

1. Misschien moet je eerst naar:
    http://communications.siemens.com
    en dan pas naar bovenstaande (italiaanse) of onderstaande (nederlandse) link:

http://communications.siemens.com/cds/fron…NrNrNrN,00.html

2.Heel interessant dat “Maxi TIM WebTime” - abonnement van TIM-it voor mobiel internetten voor € 20,00 per maand van 18.00 uur tot 08.00 uur en in de weekeinden en op feestdagen ongelimiteerd + een bonus voor overdag van 20MB.

Het is goed naast Wind-it à 19 euro een redelijk alternatief als reserve te hebben.Maar waarom in mijn poll mensen op Vodafoon stemden, snap ik dus niet.
Heb jij al gestemd? Voor internetten is Wind de goedkoopste, maar helaas dat is alleen voor bestaande klanten: Stemt dus op Wind of TIM :smiley:

Er zit blijkbaar een fout in de … van een van de links.

Effe de link voor de software en het kabeltje opnieuw:

http://communications.siemens.com/cds/fron…5780,00.html#PC

ps
Vermoedelijk gebruikt Siemens één-en-hetzelfde kabeltje; de code naam voor het Siemens-kabeltje is SIM S25/C25/3508
er staat ook op RIC 2003 1300182
Ik denk dat RIC van ricaricare?/herladen komt

Arturo,
Mijn complimenten voor je site. verhelderend. Ik ga October a.s. proefwonen in Italië. van daaruit hoop ik jou en je gasten te voorzien van adequate informatie. Mij heeft het geho;pen, want ik kreeg meerdere vragen beantwoord.Top man.
Groetjes Paul Geurts.

Caro Paolo,

Ha, leuk dat nieuwkomers wat aan die (oude) info hebben. Het bevestigt ook dat ik op mijn geliefd Cuba-forum een ernstige fout heb gemaakt door een overvloedig gebruik van de wis/uitveeg mogelijkheid, terwijl wereldwijd.nl Nota bene een wereldwijd geheugen/archief mogelijkheid heeft.

Maar goed, terug naar wat ik wilde zeggen: hebt U al op Wind (of Tim gestemd? Ik snap namelijk niet waarom de schandalig dure Vodafoon.it zoveel stemmen kreeg.

Distintinti Saluti
Arthur

Hallo Arturo,

Je hebt in een eerder bericht een link gegeven voor de software van een siemens mobile telefoon. Echter op de site kan ik geen software vinden, waarmee ik tijdens het internetten mijn accu van de gsm kan laden.
Zie ik hier iets over het hoofd, of is het gewoonweg met mijn mobile niet mogelijk? (siemens MC60)

Groeten,

Umberto

http://communications.siemens.com/cds/fron…ml?prodId=15760

Dan krijg je downloads-Siemens

Je krijgt de vraag:
Voor welk product wil je een applicatie of driver downloaden?

Bij “Kies een produkt” klik op het zwartje pijltje.

Dan krijg je een lijst , met o.a. MC 60

Klik op MC 60 en dan op “Go”

Dan word ik echter geconfronteerd met een javascript probleem. Hopenlijk jij niet.

Mocht je dààr gezochte download progamma niet vinden, dat weet ik niets beters dan dit: schrijf de klantendienst van Siemens!

Trouwens daar zie ik nu ook staan:
Configuratie van je GSM
Configureer je GSM voor WAP, GPRS, e-mail en Internet over the air.

en ook:
"Op onze website vind je een veelvuldigheid aan informatie over onze producten en ons bedrijf. Toch kan het zijn dat dit niet volstaat. Ingeval van vragen of problemen, staan onze medewerkers van Siemens België je, met plezier, telefonisch ten hulp. "
Hotline België
Maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u30

078/15.22.21 / lokaal tarief

Misschien werkt onderstaande in Italia het beste: neem contact op met Siemens-Italia:

Caro Umberto,

De software om via mijn laptop de Siemens S 45 tijdens internetten op te laden, heb ik gesaved op een cd en mede n.a.v. jouw vraag vanmorgen nog eens geprobeerd dat uit te proberen.

Alles ging goed van instaleren tot on-line gaan. Indicatorlampjes op het speciale kabeltje knipperen naar harte-lust: groen…, dat moet aangeven dat de batterij opgeladen wordt/blijft, rood dat er bytes in-en uitgaan (dacht ik)maar …
porke de majaile na 5 uur en 25 minuten en 3 seconden:
bliéééééép …: batterij leeg.

Reden genoeg om de klantendienst van Siemens Nederland én Siemens Italia, na… de batterij vervangen te hebben door mijn reserve batterij (…), een e-mailtje te sturen met het verzoek om informatie.
Ben benieuwd wie van de twee het eerst reageert…(hoop tenminste dat ondanks mijn java-script probleem die e-mail bij hen aankomt)

Ik werk nu weer via het oude kabeltje (daar staat op: N6, Siemens for/pour/fùr RS - 232)

Misschien is het verstandig dat ook jij hen even een mailtje stuurt?

Distinti Saluti
Arthur

Ik heb een vraagje
Ik ga een maand lang naar florance…
En wil dus een echte sim kaart kopen.
Niet zo een kaart waarmee je in telefoon cellen kan bellen, Maar gewoon net zoals we in nederland sim kaarten hebben. Niet met abonnement, maar prepaid…

zijn die daar gewoon verkrijgbaar? en zo ja, waar en wat kost het ongeveer?

Ciao, Stéphanie

Cara Stefana,

Heel verstandig. Complimenti!

Een Italiaans sim-kaartje van TIM, Wind, of ??? (Vodafoon raad ik af) in je gsm bespaart je echt heel, heel , ja heel erg veel geld.

En…: als je twéé s(l)im-kaartjes gebruikt (een nederlands én een italiaans , kun je ook je vrienden en vriendinnen, die vanuit Nederland naar Italie bellen, sms’sen, veel geld besparen)

Wat je nodig hebt voor een Italiaans sim-kaartje (en DUS een Italiaans telefoonnummer, 0039-xxxxxxx, ) is een geldig Nederlands €U-paspoort.

Vaak maakt men een foto-copy daarvan en daarop moet je dan je handtekening zetten. (Natuurlijk liefst zoveel mogelijk identiek met je handtekening in het paspoort).

De kosten verschillen nogal, maar dat heeft àlles te maken met je credito (het bel-tegoed dat je bij aankoop van zo’n pré-paid sim-kaart betaalt: hoe hoger
je credito de eerste keer, hoe lager de kosten voor het sim-kaartje)

Ik denk dat je bij credito (beltegoed) van 45 euro, je 15 euro betaalt voor het sim-kaartje. Bo ! (bo = ik weet het (nog) niet)

Distinti Saluti
Arturo