ZAF prepaid SIM card waar te koop

Hi
Ik wil tijdens onze reis beschikken over mobiele telefonie en een bescheiden aantal mb aan data tbv internet.
Waar kan ik een dergelijke sim kopen zonder moeilijke registratie etc.
Welke provider heeft de beste dekking?
Verkoopt Woolworth bv in Boksburg Johannesburg ook sim cards?
Liever niet op Johannesburg airport, want daar willen we zsm weg.

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Heb wel eens een tip gelezen van bij de Pep ?
https://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=124716

Als het een Woolworths is die gsm’s en zo verkoopt zouden ze ook wel sim kaarten moeten verkopen. En anders PEP, die vind je op elke hoek van de straat. Je moet sowieso deze SIM kaart registreren. Je moet je paspoort laten zien en een adres opgeven (gewoon je adres van je hotel in Johannesburg). De registratie is uiteindelijk vrij makkelijk.

Zowel Vodacom en MTN zijn ok.

Op de luchthaven is men dergelijke aankopen gewoon en zal men jou zelfs helpen om alles correct te configureren… vooral als je Data wil kopen kan dat handig zijn. Bovendien heb je dan ook onmiddellijk een gsm om te bellen.

Vermits je elke prepaid kaart moet laten registreren: ook daar heeft men meer ervaring op de luchthaven als in een andere winkel ergens te lande. Vrienden heeft men vorig jaar op de Panoramaroute pas in de derde winkel kunnen correct helpen! Zij hebben zich beklaagd dat ze er geen op de luchthaven hadden gekocht.

Maar dat moet eenieder zelf besslissen.

Achteraf beltegoed bijladen kan inderdaad heel gemakkelijk via een voucher bij PEP, Checkers, Woolworths enz…

Dat doet me eraan denken. Ik wilde een sim kaart kopen en liet mijn paspoort zien (uit Belgie). De bediende keek in zijn systeem en beweerde dat Belgie als land niet bestond omdat hij het niet in zijn systeem kon terugvinden. :smiley: :smiley: Ik ben dan zelf eens gaan kijken in zijn computer en het stond er wel degelijk in.

In Boksburg JB vlak bij ons hotel zou je een groot winkelcentrum hebben met oa PEP Cell shop.
Die jongens hebben toch wel verstand van zaken ? :wink:

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Je bedoelt wellicht de East Rand Mall. Als het daar bij PEP Cell Shop om één of andere reden niet ZOU lukken, is er in hetzelfde winkelcomplex nog een Vodacom shop èn ook MTN.

Niet ver daar vandaan is trouwens een gezellig en lekker restaurant: Vinis - een welgekomen afwisseling van de vele ketens - https://www.vinis.co.za/

Groetjes en alvast een goeie reis!
Toetske

Klopt toetske, we slaan daar dag na aankomst tevens wat eten en drinken in. Daarna starten we onze reis richting Orighstad. :hugs:

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Sorry ik was in de war… Onze vrienden zijn verhuisd van Boksburg (nabij East Rand Mall) naar Bedfordview (nabij East Gate Mall). Vinis ligt in Bedfordview., vandaar… Vinis ligt in Bedfordview!

Nabij East RAND Mall kan ik Neptune’s Grotto Beef & Prawn aanbevelen: Upper Level, Tudor Rose Centre, 212 Trichardts Rd, Boksburg - 011 918 2736.

Wat ik over PEP bij East Rand Mall schreef, klopt echter.

En als jullie voor onderweg wat drank willen kopen: naast de East Rand Mall vind je een enorm grote keuze bij de plaatselijke Liquor City aan de East Rand Mall.

Een prepaid sim kaart, kan je overal kopen. Ook Airtime .Bij elke supermarkt ( bij custo,er service balie) bij benzine stations in de winkels daar langs de snelwegen. Je hoeft als toerist alleen je paspoort te laten zien, maar vaak weten ze dat. Personeel is niet altijd goed opgeleid.
En natuurlijk op het vliegveld.

MTN is de beste provider voor Zuid Afrika

Top bedankt voor jullie reacties🖒

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Ik zou de kaart ook het snelste kopen op de luchthaven incl. data en wat airtime.
Een paar jaar geleden zou ik voor Vodacom gaan, maar nu sowieso voor MTN gezien de dekking.
En ga je toevallig ook Swaziland in, dan is mijn ervaring ook dat dit beter gaat met MTN dan met Vodacom.

Heel veel plezier alvast!
Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ik heb afgelopen zomer in Canada/USA gebruik gemaakt van een AT&T-kaartje met daarop een aantal belminuten (weet niet meer hoeveel) en 6GB aan data. Dit was 1 maand geldig, precies genoeg voor ons. Die data vonden wij vooral belangrijk zodat we bijna altijd online bereikbaar waren en contact met de kids thuis konden hebben. We gebruikten dan 1 telefoon als hotspot en konden zo ook inloggen met de laptop, tethering was dus toegestaan. Is er in Zuid-Afrika ook iets dergelijks te krijgen? En welke provider is dan het meest geschikt?

Met een lokale MTN simkaart met voldoende data erop kun je dit ook in Zuid-Afrika zo doen.
Zolang je maar een simlockvrije telefoon hebt met mogelijkheid om hotspot in te stellen.
Zo gebruiken wij onze MTN simcards ook al jarenlang om als hotspot te dienen voor onze laptops.
Ook sluiten wij zo gasten in onze lodge aan op onze mobiele telefoons. Omdat andere oplossingen bij ons in de bush niet goed werken :wink:
In sommige gebieden heb je dan wel een minder snelle verbinding dan dat je in Europa gewend bent, maar dat went snel.

Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Je kunt vanuit Nederland een SIM-kaart bestellen en betalen en regelen dat je die op het vliegveld ophaalt. De kaart ligt dan klaar en het administratieve traject is dan al afgerond. Je weet zelfs van tevoren al het nummer waaronder je bereikbaar bent in Z-A. https://b4i.travel/za/

Jeetje, wat een prijzen. Een sim kaart kost je 1 Rand. Voor 500 MB data betaal je ongeveer 99 Rand. En het belkrediet is wat je ervoor betaald. Dus als je deze kaart gewoon in de winkel koopt zou je ongeveer 240 Rand betalen ipv 450 Rand. En zolang duurt de procedure niet om een sim kaart te registreren. Je toont gewoon je paspoort en geeft het adres van je hotel op. That’s it! En je kan op zoveel plaatsen een sim kaart kopen.

Inderdaad zag ik die prijzen , erg kostbaar . En je kan ze overal kopen voor 3x niets R1,00 dus voor 1 sim…
en MTN heeft een betere dekking in Zuid Afrika, Namibia. Met Vodacom is dat niet zo, en dit is uit eigen ervaring ook.