voor mijn rondreis door diverse landen in ZO Afrika ben ik me aan het oreinteren op mijn bereikbaarheid via een mobiele telefoon/GSM.
Hebben jullie tips voor me?ik denk aan bijvoorbeeld: het toestel daar kopen, prepaid simkaart kopen per land etc. etc. is dit goed te doen? hoe is de bereikbaarheid?..etc.etc.
Als je een (oude) sim lock vrije toestel heb kan je die ook gebruiken met een sim van hier (ZA). Maar hier een goedkope kopen is ook mogelijk. Je het hier MTN en Vodacom. Beide groot en goed. Maar Zuid Afrika is erg groot en soms is het signaal er niet of slecht. In Kruger is er geen signaal bijvoorbeeld.
Maar over het algemeen is de ontvangst voor Zuid Afrika goed.
Sim kaart kan je kopen op het vliegveld is voor touristen het makkelijkst, je moet wel even je paspoort laten zien. Airtime kan je daar ook kopen en verder bij elke super markt of benzine station kan je weer Airtime kopen.
Wat betreft de andere landen in ZuidelijkAfrika: In dorpen/steden heb je doorgaans prima bereik, daartussen ligt er maar net aan of het een beetje bevolkt gebied is. Je kan in ieder dorp wel simkaartjes kopen, de winkeltjes zijn goed herkenbaar
Ook in het Krugerpark is er wel degelijk bereik met de mobiele telefoon. In elk restcamp staat een mast dus in de camps en een paar kilometer om de camps heb je gewoon vol bereik.
Bij diverse winkels koop je voor 10 euro een heel eenvoudig mobieltje met simkaart, een beetje beltegoed zit er dan ook al op. En zoals al gezegd een simlock vrije telefoon meenemen werkt ook prima.