Ik ben zojuist terug van weer een mooie trip in ZA. Maar verbaasde mij ergens over.
Nu wilde ik een simkaart kopen om eventueel te kunnen bellen binnen ZA wanneer er bijvoorbeeld een hek gesloten was bij een Guesthouse. Helaas zijn er voor niet ZA-ers geen simkaarten te verkrijgen. Wat is jullie ervaring en hoe lossen jullie dit op wanneer je voor een gesloten poort staat op een afgelegen plek met een reservering in de hand?
Ben heel verbaasd dit te horen want je kan overal als Niet Zuid afrikaner een sim kaart kopen. Gewoon je paspoort tonen. Maar veel winkelpersoneel is niet zo goed informeert, zeker in kleinere plaatsen.
waar heb je geprobeerd te kopen??? Zal vast ergens zijn, waar men die regels niet weet en ze geen zin je er een te verkopen. Ben je in 1 winkel geweest of heb je dit op meerdere plaatsen geprobeerd?
En toeteren voor een gesloten hek is heel normaal in ZA ook, dus toeteren voor de volgende keer.!
Zoals Annemieke zegt, met een buitenlands paspoort kan je normaal zonder problemen een sim kaart kopen. Ik ben ook wel benieuwd waar je deze geprobeerd hebt te kopen 
Heb in een plaatsje vlakbij Rietvlei (of buitenwijk van Pretoria) in verschillende winkels geprobeerd een kaart te komen. Maar zonder ZA paspoort ging het niet.
Oei Sabbie, dan hebben ze je verkeerd geinformeerd. Met een ZA paspoort kan je net geen simkaart kopen. Als Zuid afrikaan heb je een bewijs van residentie nodig, zodat ze je adres met de Simkaart kunnen registreren. Enkel met een buitenlands paspoort kan je een prepaid kaart komen zonder verdere problemen of registratie.
Ja dat heb je met winkelpersoneel dat niet goed wordt voorgelicht. Heb dit zelf maar al te veel meegemaakt zelf. Is helaas veel hier in ZA. Dus gewoon of op het vliegveld, of bij een grote Mall. En er op staan dat je er een krijgt.
en inderdaad met een ZA paspoort krijg je echt geen sim. Maar met een proof of residents. Dat betekend een kopie van je electra , of water rekening.
Erg jammer hoor. Maar je hebt toch genoten , schreef je, en daar gaat het om, toch??
Hallo
Meerdere malen een gekocht, soms vragen ze om een adres!
Uit ervaring dat de vodacom simcards een betere dekking hebben dan b.v. cel.c !
veel planplezier
Haha, volgens mij schreef Sabbie dat hij zojuist terug was van een mooie trip door ZA.
Dan weet ik dit voor de volgende keer. Want die gaat er (bijna) zeker wel komen.
Dat geloof ik ja.
Wij vertrekken over een kleine 2 weken.
Kan bijna niet meer wachten.