Sihanoukville

Hallo,

ik heb een vraag m.b.t. Sihanoukville. Mijn vriendin en ik gaan komende september naar Thailand en Cambodja. We gaan eerst 2 dagen naar BKK en dan verder naar PP, om vervolgens verder te reizen naar Siem Reap. Na Siem Reap hebben we 2 opties, of via Poipet terug naar Thailand, of via Sihanoukville terug naar Thailand. Het ligt aan het weer aan de kust op het moment als we vanuit Siem Reap verder willen. Ons maakt het nl niet zoveel uit of we in Sihanoukville of op Koh Chang, of op Koh Samet een paar daagjes relaxen. Er zijn genoeg site’s over deze 3 strandbestemmingen te vinden, maar text en plaatjes kunnen liegen :biggrin: Heeft iemand ervaring met 1 of meer van deze plaatsen?

We horen het graag en alvast bedankt!

Sihanoukville is dan wel de strandresort van Cambodja. Ik ben er met oud&nieuw geweesd en heb het erg naar mijn zin gehad. Je kan er goed relaxen op het strand. En 's avonds is er genoeg te beleven, al zijn er over het algemeen niet veel mensen. Omgeving is ook mooi en dus waard om een motor te huren en de omgeving te verkennen.
Ik weet zo niet wat wat de naam van dat strand was, maar het is zeg maar het budget gedeelte van Sihanoukville.
Het mindere van Sihanoukville is dat je niet echt het gevoel hebt dat je in Cambodja ben.

Op Koh Chang ben ik ook geweesd. En is ook aan te raden. Maar zelf zou ik dan toch voor Sihanoukville gaan.

Ik ben recentelijk op Koh Chang geweest. Leuk eiland, mits het niet (teveel) regent en de zon ook af en toe schijnt (wij hadden dus vrij veel regen, niet echt gek in het regenseizoen)
Eiland heeft op zich vrij weinig te bieden, er zijn een handvol plaatsjes te bezoeken die hetzelfde bieden: cafeetjes, bars, restaurantjes, winkeltjes.
Om te relaxen is het perfect, voor een dag of 5-6, daarna ben je echt wel uitgekeken.
Aanraders: strandjes, watervallen, olifantentocht, kayakken, scooter huren (draag absoluut een helm, als je een ongeluk krijgt ben je namelijkniet verzekerd!!)
Als verblijf kan ik Ayapura resort aanraden. Belachelijk luxe, maar wel lekkah! :wink:
Als je me even mailt Robert, stuur ik je een link naar onze foto’s van Thailand. (en Cambodja als je wilt)

Mail is onderweg!:dag:

sihanoukville of mag het ook Kep zijn om te relaxen?

Sihanoukville. Kep is totaal niets om te relaxen, werkelijk. Je voelt je er ook totaal niet welkom. Het is alleen leuk om één dag rond te kijken naar afgebrande villa’s :slight_smile: Je kan een uitstapje naar Kampot doen en dan grotten bezoeken als uitstapje, ligt in de buurt van kep. Maar Sihanoukville is 100 keer beter om te relaxen, véél meer te doen o.a excursies naar het nationale park, véél stranden en een goede sfeer :slight_smile: Zelfs een buitenbioscoop aanwezig;)

veel vertier hebben we niet nodig, enkel rust om onze indrukken op het einde van onze reis te verwerken, wat rondkuieren en niet teveel toeristen;
Ik hoor zoveel tegenstrijdige commentaren; wie weet mij te overtuigen?

Ohhh in Sihanoukville zit het wel vol van de toeristen, dus dan moet je daar iig niet heen gaan… In kampot / kep krijg je wel culturele indrukken, en kan je ook wel relaxen. Ik zou iig wel op zoek gaan naar een excursie:) In Kep en Kampot alleen, op grotten bezoeken na, is er weinig te doen.

PS Sorry voor de non-enthousiasme:p Ik kan er weinig anders van maken tbh. Wellicht moet je voor Siem Reap gaan in combinatie met een boottocht en andere steden.

Kep valt op het einde van onze reis ( 2 à 3 dagen); voordien hebben we al een 17-tal dagen een groot deel van Cambodja verkend.

Overweeg ook 'ns Koh Tonsay, Rabbit Island, tegenover Kep. 'n Beetje zuidzee gevoel, rustig met toeristen, strandbestemming. Er is weinig te beleven maar eten & drinken volop en echte relaxbestemming. Je kunt ook op het eiland - eenvoudig - overnachten. Per bootje vanaf Kep. Het wijst zichzelf.

Peter

om te relaxen zonder al te veel andere toeristen is koh chang nu nog leuk over enkele jaren zal het hier net als op vele andere plaatsen te toeristisch worden dus als je dit eiland wil bezoeken voor het echt te toeristisch word dan zou ik zeggen ga daar heen

Ik ben in mei vorig jaar van Bangkok via Poipet naar Siem Reap gereisd en uiteindelijk naar Sihanouville gegaan (als eindbestemming in Cambodja). Ik heb 1 dag op het strand gelegen (“Serendipity Beach”), wat heel fijn was en mooi (en op dat moment totaal niet druk met toeristen, maar het was dan ook laagseizoen) maar wat het minder aantrekkelijk maakt is dat je de hele dag wordt aangesproken door strandverkopers die het hartstikke gezellig vinden om bij je op je strandbed te komen zitten kletsen. Het is in het begin leuk, maar na de 20-tigste keer aangesproken te zijn (you wanna buy bracelet, postcard, fruit salade, you wanna massage, pedicure, manicure etc) wil je ook wel weer even gewoon genieten. Ik ben ook een dag meegeweest met een snorkeltrip en dat is gewoon leuk. Niet ontzettend bijzonder, maar je bent er even uit en de omgeving is supermooi. Je komt dan langs Bamboo Island, wat alleen een aantal (eenvoudige) hutjes heeft waar je kunt overnachten. Een aanrader voor rustzoekers!!! Ik ben via de weg naar Koh Mak gereisd in Thailand. Het is 1 van de kleinere eilandjes naast Koh Chang. Het is langer varen (45 min met de speedboat) maar je hebt dan wel het gevoel weg te zijn van de gebaande paden. Koh Chang ligt, net als Texel, vlak voor de kust van Thailand maar schijnt wel heel leuk te zijn. Koh Mak is veel kleiner en heeft een 2-tal mooie stranden en een iets minder boeiend “groen centrum”. In mei was daar overigens helemaal niemand meer! Misschien max 11 toeristen. Met de speedboat kwamen we langs Koh Wei oid en dat was helemaal paradijselijk met maar 1 resort en piepklein. Op deze eilanden is natuurlijk veel minder te doen, maar je kunt wel op een hele relaxte manier je reis verwerken. Groeten, Channa

Kan me helemaal aansluiten bij bovenstaande commentaar. Ook wij hebben onze vietnam- cambodja reis afgesloten met een dagje sihanoukville, en hebben het daar best naar onze zin gehad. wij bleven echter wel maar één dag en nacht en dat was voor ons meer dan genoeg. Je kan er prima aan het strand liggen, maar na twee uur strandverkopers heb je het toch wel wat gezien. De sfeer vond ik er echter wel erg leuk, en vooral 's avonds vond ik het er wel magisch, met alle strandterrasjes met de mooiste lampionverlichtingen eerst! Weet de naam van ons strand wel niet meer zo goed moet ik bekennen. Prima om inderdaad alle indrukken van de voorbije weken even over je heen te laten spoelen, want het zijn er wel wat! Blijf echter wel niet te lang!

Groetjes, nathalie

Als ik je een advies mag geven is Thailand kwa stranden en faciliteiten beter dan Sihanoukville.
Ik vond de stranden ook niet echt schoon en dat verkopen continu vond ik ook niet zo fijn. Ze blijven dan maar bij je staan. Ik wil nog wel zeggen dat ik Kep helemaal geweldig vond lekker rustig en wij hebben in een resort gezeten wat helemaal gemaakt was van hout zo mooi. Helaas weet ik de naam niet meer.
Het is op Kep heerlijk rustig en nog niet zoveel toerisme.

gr van Moira

Kep vind ik persoonlijk walgelijk, a-sociale lokale bevolking en alles behalve sfeervol.

Stranden van Sihanoukville vind ik matig. Wij werden echter nooit lastigevallen door mensen die ons dingen aan wilden smeren, omdat ze er simpelweg niet waren. Wellicht door het seizoen? We zaten iig op Victory Beach.

Stranden/wateren van Vietnam vind ik véél mooier, maar och, het ging me niet echt om de stranden. Meer om een dagje of drie te relaxen na 2 weken reizen en dan weer paar weken verder.

Gr. Asiaexplorer

Ja Vietnam wateren zijn ook super ik vond Phu Qhuoc helemaal geweldig.
Die ervaring met Kep heb ik totaal niet gehad. Het is er heerlijk rustig en wij hebben in een resort gezeten wat zo mooi was helemaal in het groen en dan helemaal van hout zo rustgevend. Verder waren de mensen superaardig totaal geen slechte ervaringen mee gehad. Ik vond Kep veeeel leuker dan Sihanoukville.

Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar Sihanoukville ik vond het maar een vieze en smerige plaats.

gr van Moira