Cambodja anno 2011

Wij hebben een super vakantie gehad in februari. Wat een geweldig land. Zeer aardige en grappige mensen. Heel gastvrij. Wij hebben uiteraard Angkor Wat bekeken, Siem Reap vonden wij niet zeer interessant. Phnom Penh en omgeving hebben wij bereikt door middel van de boot over het Tonle Sap meer. Bijzonder om het leven op het water te zien. De stad Phnom Penh was het bezichtigen waard.
De omgeving van Kep en Kampot is erg interessant. Sihanoukville vonden wij helaas het dieptepunt maar daar waren we gelukkig maar 1 dag.

Cambodja heeft ons hart gestolen. Zelfs gezien de kort geleden vreselijke historie is het ongelooflijk dat de mensen daar zo vrolijk en vriendelijk zijn.

Een aanrader!

Sihanoukville heeft idd niet veel om het lijf maar neem een boot naar Bamboo Island en verblijf daar twee dagen. Wanneer de dagtoeristen weg zijn, heb je het eiland voor jou alleen! Zaaaaaaaaaaalig

Voor een korte strand vakantie is Sihanoukville ideaal, met goedkope guesthouses direct op het strand and de vele restaurantjes. Ik zou Otres beach aan willen raden omdat het daar nog relatief rustig is, vorig jaar was er nog niks maar begint nu wel redelijk in opkomst te komen maar is nogsteeds een mooi en rustig stuk strand.

Hee Newstarter,

Dat mag je wel zeggen, Otres Beach, ik was er 7 jaar geleden , toen was er slechts een Cambodjaans restaurantje , en verder niets.

Nu zijn er een stuk of twintig plekken om te overnachten, en meer is in aanbouw. Maar het strand verdient wel mijn voorkeur boven de andere stranden.

Ben afgelopen januari naar Koh Rung geweest, op drie uur varen van Sihanoukville. Het was er mooi, maar het weer zat erg tegen, dus ik ben na een dag alweer terug gegaan.

Hans.

Sihanoukville is veranderd in een soort spaanse bad plaats met veel dronken/ stoned zijnde backpackers. en meer bedelaars dan ooit tevoren.
was er 2 maanden terug en het kan mij niet meer bekoren.

Lol is er voor mij vanaf, eerste keer was 4/5 jaar geleden dat ik er was en toen was het nog een soort van pitoresk, gezellige bad plaats.
Toen was er al veel vuiligheid en merkte dat het nu alsmaar erger is geworden/

Het goede er aan is dat je alle keus heb betreft hotel/guesthouse en vele verschillende soorten restaurants en barretjes.