Wat te doen in Cambodja ?

Hey,
Ik vertrek in november voor vakantie naar Cambodja .
Wat mag ik daar zeker niet missen ?

Angkor wat,sihanoukville,Siem Reap,Phnom penh …

Graag had ik dit van jullie geweten .

En hoeveel dagen per stad ?

Alvast bedankt
Groetjes

Ik denk dat je dat wel terug kan vinden op dit forum betreft de aanbevelingen, maar ieder mens is anders dus moeilijk aan te geven hoe lang en wat je niet mag missen.

Ik persoonlijk vind 1 dag meer dan genoeg voor Angkor Wat en anderen vinden 3 dagen nog te kort. het is maar waar je interesse ligt.

1 like

Wat ik iedereen aanraad in SR is de Blazing trails quad-tour.
Dit was echt een van onze hoogtepunten afgelopen juni.

1 like

Hee Johnno,

Kep of Kampot zijn leuk en goedkoper als Sihanoukville.
Voor Kep ligt Rabbit Island, waar je zeer basic kan overnachten.
Kampot heeft geen strand, maar ligt weer dicht bij Bokor National Park.

Sihanoukville ga je naartoe voor de stranden. Er zijn ook een paar eilanden waar je kuint overnachten. Deze zijn (nog) onderontwikkeld, dus ook hier basic accomodatie. Voor SHV zelf vind ik een nacht voldoende.

Hans.

ik vond sihanoukville dan weer heel erg leuk, want die eilandjes waren voor mij te primitief (een leeg strand is mooi, maar een cocktail erbij is ook wat waard ;))
ik ben 3 dagen in ankor wat geweest, dat was leuk, maar langer hoefde wat mij betreft niet. ik vond het echt een meerwaarde om een gids te hebben (is terplekke goed te regelen via je hostel) want anders lijkt iedere tempel hetzelfde en ben je met een dag wel klaar.
ik ben 2 dagen in kampot geweest, de bokor op, dat was wel echt mooi en de moeite waard, verder is het een klein stadje vol vergane glorie, waar ik me geen dagen zou kunnen vermaken.

1 like

Hoi,
Wij zijn van Siem Reap naar Battambang gegaan, echt de moeite waard! Hebben met een tuk tuk driver een hele dag de omgeving verkend. Dorpjes, platteland, de bamboo train, killing cave. De tempels zijn na SR niet echt indrukwekkend (voor ons althans) maar Battambang was heerlijk relaxed! Van daar uit zijn we met de bus naar Phnom Penh gegaan, kan ook andersom. Veel plezier!

1 like