Hallo,
Van de zomer ga ik met mijn vrouw (beide 23) een rondreis over sicilie (1e keer) maken (12 dagen). Tot nu toe heb ik de planning om de volgende reis te maken:
Palermo-Trapani (+ Erice)-Agrigento (+ Selinunte)-Syracuse-Taormina-Etna-Lipari-Vulcano-Cefalu-Palermo.
Ik heb twee vragen…
-
Zijn er mensen met ervaring met zo’n trip en hebben die nog tips (do’s en don’ts)?
-
Ik wil graag één dag naar de Etna, ik vraag me alleen af hoe we die het beste kunnen bezoeken (hotel/ excursie ja of nee/ tijdstip/ etc.). Ik lees er veel verschillende verhalen over. We hebben de beschikking over een auto. Wie heeft hiervoor goede tips??
Alvast bedankt (andere tips zijn ook welkom natuurlijk)!
1 like
Hierbij heb je handige links:
http://www.etnaexperience.com/indexeng.htm
http://www.vulkaanreizen.nl/verblijf.php?id=3
Als je geen Italiaans praat en je wilt Italië ontdekken ik raad je aan om een kijk opsicilie.nl te nemen. Het is een Nederlandse site van iemand die woont op Sicilië.
Ze hebben ons ook geholpen om iets dichtbij Etna te boeken.
We zijn zelf daar op vakantie geweest en was een fantastisch ervaring. Het feit dat je krijgt en Nederlands service spraak ons aan en we waren niet teleurgesteld. Sicilië is erg mooi en met goede tips op de juiste locatie kun je een waanzinnige en onvergetelijk vakantie hebben.
Ze organiseren zelf pizza cursussen en excursies op zee!
Bedankt,
Ik had ondertussen de site van etnaexperience ook al gevonden en een excursie geboekt. Zijn super vriendelijke mensen daar die je razendsnel helpen en goed engels communiceren! Ziet er overigens goed uit (is goedkoper dat de standaard trips die bij de Etna worden aangeboden en is goed georganiseerd!). Ik ben benieuwd…
De andere tips zal ik zeker nog naar kijken! Bedankt!
Is het aan te raden om deze excursies vooraf te reserveren? Wij zijn van plan om dit jaar een ronreis door zuid italie te maken met als eind bestemming sicilie. Echter weten wij nog niet de exacte datums dat wij op sicilie verblijven. Wij reizen in de maand juli/augustus.