Goedkoop en persoonlijk Sicilië

Als je geen Italiaans praat en je wilt Italië ontdekken ik raad je aan om een kijk opsicilie.nl te nemen. Het is een Nederlandse site van iemand die woont op Sicilië.
We zijn zelf daar op vakantie geweest en was een fantastisch ervaring. Het feit dat je krijgt en Nederlands service spraak ons aan en we waren niet teleurgesteld. Sicilië is erg mooi en met goede tips op de juiste locatie kun je een waanzinnige en onvergetelijk vakantie hebben.
Ze organiseren zelf pizza cursussen en excursies op zee!

Hallo!
Ik ben van plan deze zomer voor anderhalve week naar Sicilie te gaan. Het leek me mooi om aantekomen op Catania en terug naar Nederland te vliegen vanaf Palermo. Ik wilde de site bekijken die je noemde in je bericht maar deze krijg ik niet geopend. Verder vroeg ik me af wat jou ervaringen zijn met de bevolking van Sicilie. Is het veilig om als vrouw alleen daar rond te reizen, of raad je dat af? :frowning: alvast bedankt!

Hoi zonzien,

Als je in de browser opsicilie.nl intypt (zonder trema op de e), zal explorer/firefox de site gewoon openen. Het zal geen probleem zijn om alleen op Sicilië te reizen. De bevolking is erg aardig en als je via een betrouwbare verhuurder een huisje boekt is er niets aan de hand. Het zal alleen niet zo gezellig zijn… :frowning:

Het is dan misschien wel handig om een autootje te huren om jezelf makkelijker te verplaatsen. Het openbaar vervoer werkt niet zoals in Nederland en daardoor zul je voor de trein of bus vaak lang moeten wachten.

Wij hebben zelf overigens op Trapani gevlogen (met Ryanair), want dat scheelde een hoop geld. Als je daarnaast een auto zou huren (zeker aan te raden omdat je maar anderhalve week wilt gaan), dan is het ook duurder om de auto op Catania op te halen en in Palermo te laten staan.

De Nederlanders op Sicilië kunnen je vast nog meer tips geven.

Veel succes en plezier!

Ik ga over een paar weken, kan iemand me de musts vertellen? dank je

Wij gaan van de zomer 3 weken heb je nog leuke tips wat we echt moeten gaan zien ,buiten de bekende touristische bezienswaardigheden.
Wij zitten trouwens noord oost van Sicillie op een camping omdat we een kleintje hebben van dan bijna 6 en dat is natuurlijk leuk vanwegen de andere kindjes waarmee hij kan spelen.

Groetjes Bettine