Sicilie

Deze zomer,09t/m 30 Juli, zijn we naar Sicilie geweest.
Via Amsterdam met Easy Jet naar Milaan en van Milaan naar Catania.
Daar hadden we een auto gehuurd bij Maggiore.
Dit alles is prima verlopen geen vertragingen en prima auto.
Na anderhalf uur rijden waren we op de camping"Marinello"Oliveri.De camping staat naast het strand en onze stacaravan ook,vacance2select.
perfecte caravan,we denken dat ze nieuw waren.
Heerlijke tijd hier gehad,miste een beetje een zwembad maar je kan niet altijd alles hebben.
We zeggen wel eerlijk dat we nooit meer 3 weken op één plek blijven want we hadden ons misrekend op de afstanden die we moesten af leggen om iets te zien dus de volgende keer andere campings of agriturismo.
Maar Sicilie is echt een aanrader voor jong en oud.
wij waren er met ons zoontje van 6 jaar en die heeft zich ook kostelijk vermaakt.
over een paar jaar zullen we zeker weer een keer terug gaan maar er is nog zoveel te ontdekken in Italie dat we de volgend keer eerst weer een ander deel doen.
Groetjes Bettine

Beste Bettine,

Kan je mij vertelen of het daar duur is? Wat kost bijv. een week autohuur en het eten/drinken daar?

Groeten,

Z

Hallo,
Als ik het goed heb gelezen , hebben jullie weinig rond getrokken.
Wij ( 2 volwassnen ) willen in mei/juni een rondreis maken over Sicilie. Als er wetenswaardigheden zijn, graag. Wat wel en wat niet te doen.
Alvast bedankt voor alle informatie.
Groetjes,
Wim

Wij zijn 2 keer op vakantie naar Sicilië geweest. Hebben daar rondgetrokken. Wil je graag onze ervaringen lezen om ideeën op te doen, ga dan naar http://members.home.nl/gonboex

groeten
Gon

Hallo,

Wat toevallig! Mijn man en ik hebben een vlucht via Ryan Air geboekt naar TRAPANI 0- 31 mei en komen 14 juni weer terug.Nu moeten we dus wat gaan verzinnen wat we daar gaan doen.Tot nu toe willen we sowieso 2 weken een auto huren en waarschijnlijk via de ANWB(SUNNY CARS).Dan rondreizen en sowieso staat er een vulkaanbezoek op ons wensenlijstje. Hoe gaan jullie dat doen.Ik zoek nog heel veel info en of ervaringen wat te doen…
Alles is welkom.

Hallo,
wij hebben toch maar besloten een georganiseerde rondreis te maken, met een verlenging van 4 dagen in Palermo. Dus als iemand ons nog tips kan geven omgeving Palermo, dan erg graag.
Houtdraaier Wim

Pronto,

Mijn vriend en ik gaan in mei 2 weken naar Sicilie. Wij vliegen met Ryan Air vanaf Eindhoven naar Trapani en halen daar onze huurauto op. We willen een rondreis maken op het eiland. We hebben 1 nacht accommodatie geboekt (op de aankomstdatum). Ik heb van vrienden/collega’s gehoord dat je prima ter plaatse aan accommodaties kunt komen, dat allemaal via via gaat. Vorig jaar zijn we in Toscane geweest en hadden we alles van tevoren geboekt, maar ik vind het nu ook wel fijn dat je de vrijheid hebt om te gaan en staan waar je wilt, zonder ergens aan vast te zitten. Op deze manier kun je bv. langer op een bepaalde plek blijven als het je daar bevalt. Verder heb ik ook gelezen over de eilandengroepen in Italie. Wij hebben de Eolische eilanden in het noorden op het oog. 4 van de eilanden (meen ik) zijn bezocht door RTL Travel, die afleveringen zijn nog online terug te zien, misschien de moeite waard? Verder maken we van tevoren een lijstje met bezienswaardigheden die we willen zien en willen we gaan overnamen in B&B’s en in agriturismo’s (dat is ons in Toscane erg goed bevallen).

Groetjes, Kim

Hallo Kim,
Bedankt voor de informatie. Zeker de uitzendingen van RTL Travel gaan we bekijken. We hebben deze eilanden ook in het programma zitten.
Hoe kan ik het beste die uitzendingen van RTL vinden. Hierin ben ik niet zo goed.
Nogmaals bedankt en jullie ook een prettige reis.
Groeten,
Wim en Anke

Hoi Wim en Anke,

Google eens op Uitzending gemist Eolische eilanden RTL Travel, dan krijg je waarschijnlijk vanzelf een link. Laat het me even weten als het niet lukt, dan zoek ik het voor je op en stuur ik de link door. Volgens min is de uitzending in 2 delen opgesplitst. Veel kijkplezier!

Hallo Kim,

Zoals jullie het van plan zijn om B&B te boeken wanneer het uitkomt zouden wij ook het liefste ter plekke boeken.Nu vraag ik me af of we dan niet bedonderd worden met de overnachtingsprijzen.Ik weet als je van te voren via bijv. booking.com iet boekt dan weet je precies hoeveel je moet betalen.Hoe is jullie ervaring hiermee of hebben jullie tips?Hebben jullie wel al adressen uitgezocht van B&B’s/agriturismo of hotelletjes?

Want wij gaan dus ook in mei(31 mei) vanaf maastricht naar Trapani en willen in elk geval de eerste nacht ook een hotel boeken want wij komen pas heeel laat aan en dan is de autohuur al gesloten.We willen wel vooraf al een auto gaan huren(sunnyCars) en dan een hotel vlakbij de luchthaven boeken zodat we de dag erna meteen vroeg de huurauto kunnen ophalen.

Hoe doen jullie dat als je eventueel de eilanden gaan bezoeken met de huurauto in die tijd?

groetjes,Yvonne.