Hoi hoi
Ik ben een jongedame die alleen nog maar een ticket geboekt heeft naar Sicilië. Heb 10 dagen om begin september daar te vertoeven.
Iemand tips? Hoe te reizen (ov of huurwagen), cheap places to stay, places to see…wil de Etna graag op, dus mocht iemand daar ervaring mee hebben…
Mocht je interesse hebben om mee te gaan of ga begin sep ook die kant uit, let me know!
Gr S.
Sicilië is geweldig, maar 10 dagen is niet bijzonder veel. Welke luchthaven kom je aan?
Het ov op Sicilië (in elk geval de treinen) zijn niet bijzonder goed georganiseerd. Mocht het budget het toelaten, zou ik een auto huren, dan kun je sowieso meer zien.
Plaatsen die ik zeker zou bezoeken: Cefalù, de Etna (en dan ook helemaal tot de top, al is dat niet goedkoop, maar zeker de moeite waard), ik ben persoonlijk dol op Palermo. Ook de Tempelvallei bij Agrigenti is prachtig. En misschien is een uitstapje naar de Eolische eilanden ook leuk, vanuit Milazza kun je bijv. een dagtripje doen naar Lipari en Vulcano. Maar… al met al is 10 dagen dan erg weinig om het hele eiland te doorkruisen, dus misschien moet je keuzes maken.
Verder: heerlijk genieten van het eten, de mensen, de cultuur en natuur. Dit eiland heeft alles!
Hoi,
Sicilië is heel erg mooi en heeft een hoop te bieden. Ik ben soms wel een apathische reiziger en probeer zo veel mogelijk te zien. Ik heb het eiland plus de Eolische eilanden in een week gedaan maar dat was eigenlijk iets teveel van het goede. Uiteraard heb je, als je met het openbaar vervoer reist, meer tijd nodig.
Het treinennetwerk is prima. Langs de kust kan je overal komen. Wat ik zeker zou meenemen zijn de Eolische eilanden, erg mooi, vooral Stromboli, maar ik weet niet of je dat ook als dagtrip vanaf Milazzo kan boeken.
Ik kan verder wel met “Maraenjeroen” mee dat de Etna een must-see is, ga vooral naar de top. Ik vond daarnaast ook Taormina een erg leuk stadje.
Mocht je verder nog wat achtergrond-info willen weten kan je altijd m’n blog checken: Error - Shrunken.com. De teksten zijn niet heel boeiend maar de foto’s geven wel een aardige indicatie.
In ieder geval, veel plezier!
Wij zijn in het voorjaar geweest. Een rondreis van 9 dagen. Zie hier voor onze ervaringen en hotels
forza italia e forza i democratico