Sicilie/ Etna

Hallo,

Ik ga in februari 2008 naar Sicilie voor een dag of vijf.
Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om vanuit Palermo in één dag met het openbaar vervoer de Etna te bezoeken en weer terug te reizen naar Palermo. Als ik het één en ander bekijk lijkt het mij nogal ver van elkaar af te liggen namelijk.

Groet,

Ton

Hey Ton

Ik heb 5 maanden op sicilie gewoond en ik denk niet dat je het gaat redden in een dag. Je doet er vanuit palermo al ongeveer 2 en een half uur over om aan de voet van de etna te komen. Daarna duurt het naar boven rijden ook wel ander half uur. De bussen naar de etna vanuit catania, gaan vrijwel alleen in de ochtend. om half 8 vertrekken deze. Het bussysteem op Sicilie is goed, maar naar de Etna is wat minder. Ik zou dan een nacht in Catania of Taormina verblijven en dat in plannen met een bezoekje aan de Etna. Anders gaat het je niet echt lukken. Maar voor de zekerheid kun je kijken bij de busmaatschappijen op sicilie. Dat zijn Interbus, Sais en ATM. Maak trouwens gebruik van de bussen en niet de trein. Deze gaan niet snel en hebben altijd vertraging!!!
Veel plezier op Sicilie want het is er PRACHTIG!!!

Hoi Roma,

Bedankt voor je tip.
Ik ben vijf dagen op Sicilie en dan met name aan de westkant, dus ik ga me nu maar concentreren op Palermo en omgeving.
Ik denk dat ik dan buiten Palermo, maar plaatsjes als Cefalu en Monreale ga bekijken.
Heb je nog leuke tips voor me.
De Etna bewaar ik wel voor een tweede bezoek. Ik wil niet teveel tijd kwijt zijn aan reizen op het eiland.

Hoor het graag,

Groet,

Ton

Cefalu en Monreale zijn zeker de moeite waard. Maar als je in de buurt van Trapani komt dan zou ik ook naar Erice gaan. Dit is een stadje op de top van berg in Middeleeuwse stijl. Heel erg mooi. Je kunt er het makkelijkst komen met een kabelbaan vanuit Trapani. Daarnaast is Segesta, een tempel in the middle of nowhere erg mooi. Het is de tempel die op de voorkant van de lonely planet staat. (Wel gefotoshopt). En Cefalu, het is heel toeristisch maar wel een heel liefelijk plaatsje. Maar voor 5 dagen is dit wel genoeg denk ik… Ik zou niet te veel tijd in Palermo door brengen. Het is zeker niet het mooiste wat Sicilie te bieden heeft…Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel!

Hoi Roma,

Ik ben inderdaad ook nog een dag in Trapani, dus ik ga zeker wat met je tips doen.
Nogmaals bedankt.

Groet,

Ton