Ontdek Sicilie

Vanaf april vliegt Ryanair>>> ook rechtstreeks op Trapani vanaf Eindhoven en Maastricht. Voordeel is verder dat deze vluchten op dit moment nog erg voordelig zijn. Dus als je al plannen hebt dan nu snel boeken.:vak01:
Hulp nodig over “hoe & wat” op Sicilie? Ik ben klaar om te helpen met extra info’s :vak02:

Hoi;

wij gaan in de vakantie naar Zuid Italie(Tropea, Calabrië). Daar verblijven we waarschijnlijk 3 nachten dan willen we met de huurwagen doorrijden naar Sicilie. Daar willen we ( gezin met 2 grote kinderen) 4 nachten verblijven. Het liefst aan de zee een appartement of B&B met keukentje.Ik ben aanhet zien ronde de streek van Cefalu en Taormina. Heb jij misschien suggesties voor een budgetvriendelijk verblijf. Of heb je suggesties… we willen ook wel eens de Etna zien of Stomboli.

groeten De Lenskens:wereld:

Ik ben zelf in deze B&B geweest: http://www.casafamiani.it/

Is in Letojanni, letterlijk twee stapjes van de zee:vak02:. Eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam.
Vanaf Letojanni ben je in ongeveer 11 minuutjes in Taormina (6 km afstand) en in 50 minuten (56km) in Nicolosi, bij Etna. Om Etna te zien moet je naar Nicolosi rijden en daarna met de kabelbaan naar de top.
Voor meer info: http://www.funiviaetna.com/index.aspx
Boven Taormina er is een van de mooiste dorpen in Italie: Castelmola http://www.borghitalia.it/html/borgo_en.php?codice_borgo=899&codice=elenco&page=1

1 like

Hoi,

Eind april gaan mijn partner ik een week naar Sicilie. We vliegen naar Trapani. Heb je leuke tips voor een verblijf? Is bijv. Trapani zelf een leuke stad om te verblijven of zijn er andere leuke locaties aan de westkust. Wij houden van natuur maar vinden een terrasbezoek ook erg aantrekkelijk alsook leuke restaurantjes.

Op deze pagina vind je diverse bezienswaardigheden in het westen van Sicilie bezienswaardigheden op Sicilië - opSicilie
Een week is niet lang maar als je je zelf goed organizeert kun je iets leuks van maken. Je zou in Balestrate kunnen :slapen:. Op je eerste dag als je 'ochtends ben in Trapani zou je gelijk met de kabelbaan naar Erice gaan en daarna Trapani bezoeken. Op weg naar Balestrate zou je Segesta rond de zonsondergang kunnen zien. Dan de volgende dagen zou je makkelijk Palermo, Monreale, Lo Zingaro en Scopello zien en 's avonds in de haven van Castellammare wandelen. Met een beetje geluk :zon02:zou je ook van het grote strand van Balestrate kunnen genieten. :vak02:
Goede >>> en prettige vakantie!

Hallo samen,

Wij gaan 15 mei tot en met 29 mei naar Balestrate via opsicilie.nl en hebben er serieus zin in. we gaan met 4 volwassenen. Ook zijn we van plan via Trapani de eilanden te bezoeken die op een korte boottocht afstand van de stad liggen en zouden graag veel in contact komen met de lokale bevoling van Sicilie. (Als plezierkok zou ik ook graag typisch Siciliaans koken) Kunt u mij de do’s and don’ts van hen vertellen. Tevens ben ik op zoek naar de geschiedenis ervan (Sicilie) maar das een uitdaging aan mijne kant :slight_smile:

Kunt u meer vertellen erover,
groeten Joost

we vliegen trouwens met ryanair vanuit Brussel:vak02:

Aangezien u in Balestrate bent, kunt u bij Jumbo Viaggi kaartjes kopen voor een tour naar twee Egadische eilanden, een boottocht van Balestrate naar San Vito lo Capo (langs natuurreservaat Lo Zingaro) en een boottocht richting Terrasini (Costa di Levante). Dit reisbureau bevindt zich midden in het centrum, tegenover de kerk en is dus makkelijk te vinden.
Als u van koken houdt, gaat u naar de juiste plek: in Balestrate kun je altijd lekkere verse vis kopen, groente en fruit zijn heerlijk en bij de kleinere supermarkt “Bonta Più” vindt u verse ricotta kaas, goed vlees en home made salami.
De Bianco di Alcamo is een van de meest bekende (witte) wijnen in de regio. Het is mogelijk om een wijnproducent te bezoeken of aan wijnproeverijen deel te nemen. De Bio Viola heeft een erg goede biologisch gemaakte Bianco di Alcamo. U kunt ook een frantoio bezoeken. Hier wordt olijfolie geperst. De Angelicum van de Antico Frantoio Vallone is een van de beste olijfolies (extra vergine) van de provincie en is ook biologisch.
Om meer over de siciliaanse geschiedenis te lezen, kunt u deze site bekijken: Sicily 's History & Biographies - History of Sicily - Sicilian History, Timeline, Nature, Culture, Society, Mythology. Source of unattributed information on Wikipedia. Leuke en bijzondere informatie over de siciliaanse tempels vindt u hier: The Times & The Sunday Times

1 like

Geachte heer,

Hartelijk dank voor deze informatie, we gaan zeker alles eens proberen en ervan genieten. Wat ik van u allemaal hoor is inderdaad schitterend.

Uiteraard ga ik ook de delicatesse poeven en proberen te maken die daar gebruikelijk zijn.

Met vriendelijke groet,

Joost Baijens

Can u please tell me if Favignana reachable is by boat from Trapani?

http://www.favignanaweb.net/arrivare.asp

Favignana is reachable by boat and these are the prices from last year:

1 like

Erg mooi is ook de kuststreek ten westen van Palermo, castellamare del Golfo en Lo Zingaro. Absolute must: kathedraal van Monreale bij Palermo.

1 like

sorry voor mn engels, maar hartelijk bedankt… nu weten we al een stuk meer

Echt super, ik ben blij met alle informatie… is het in mei toeristisch? wanneer gaat u naar Sicilie of woont u daar?