Musts in Sicilië

Hallo

We denken eraan om naar Sicilie te gaan deze zomer voor een drietal weken. Bovendien zullen waarschijnlijk dan de reis maken met de auto vanuit België (onderweg enkele keren stoppen).

Mijn vraag is : wat zijn de absolute musts in Sicilië?
Ik denk zeker al aan de grotere steden, de Etna, De Stromboli en de voornaamste Griekse sites zoals Segesta.

Omdat we een drietal jaar geleden nogal wat problemen hadden met communicatie en vervoer willen we ook alles serieus plannen. Heef iemand ervaring met het beklimmen van de Etna (met gids blijkbaar als je de absolute top wil bereiken) en of het mogelijk is de Stromboli te bezoeken EN te beklimmen op één dag.

Alle andere opmerkingen of aanvullingen zijn uiteraard welkom!

Wij zijn met onze camper 2 x naar Sicilië geweest. Hierover heb ik verslagen + foto’s op mijn website gezet. Misschien heb je daar iets aan.
http://members.home.nl/gonboex
Als je hierna nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
:dag:Gon

wij hebben een prachtig huis te huur op sicilie!

kijk eens op onze website www.villapuma.nl hier staan ook wat tips en plekken die je zeker moet bezoeken.

groet matthieu. (ook via de website kun je op dit bericht reageren)!

Zover rijden met de auto ?
Wij zijn verleden jaar naar Sicilie geweest met het vliegtuig en hebben ginder rondgereisd met de trein. Heel gemakkelijk en heel goedkoop.

1 like

Heb je mijn reisverslag al gelezen? We hebben een rondreis gemaakt.

We wensen jullie veel plezier, ook dit jaar gaan wij ook weer 10 dagen naar Sicilië. Nu de zuidkant van de Etna (die onlangs uitgebarsten is) en een bezoek aan de Eolische eilanden.

1 like