Een paar foto’s van Shinjuku Golden Gai van vorig jaar. Bekend om de minuscule barretjes.
Nergens binnen geweest? Of was er geen ruimte meer voor de camera? :teeth:
Ben er vorig jaar januari geweest, inderdaad erg leuke steegjes. Was echter wel al de derde poging om er te komen, vanuit Kabukicho is het wat lastig te vinden, waarbij het ook niet helpt dat je daar continu wordt lastig gevallen door Nigeriaanse proppers. Ben met een stel Canadezen die ik daar tegenkwam nog wat wezen drinken, erg gezellig, maar (te) vroeg weer weg om nog de laatste trein naar Ueno te kunnen halen. Die ik desondanks toch mistte (de allerlaatste trein ging niet meer verder dan Ikebukuro), met een dure taxirit tot gevolg…
Wat overigens ook wel een aanrader is in die hoek van Tokyo is Omoide Yokocho, a.k.a. Memory Lane a.k.a. Piss Alley. Dit ligt aan de andere kant van Shinjuku Station, twee kleine steegjes met tientallen piepkleine eettentjes: Omoide Yokocho - Memory Lane Shinjuku Tokyo
Ik was vorig jaar ook toevallig in Omoide Yokocho geweest. Ik had afgesproken in Shinjuku met een vriend en toen nam hij me mee naar Omoide Yokocho om daar te eten. Helaas had ik mijn camera niet meegenomen en de foto’s met mijn mobiel zien er niet zo goed uit. Les geleerd, altijd je goede camera meenemen!
Nieuwe post van Tsukiji vismarkt in Tokyo:
Mooi hoor. Ben er in 2008 voor het laatst geweest, maar ik heb begrepen dat een en ander inmiddels veel meer gereguleerd is? Niet alleen een beperking van het aantal bezoekers voor de tonijn-veiling, maar ook dat grote delen van de markt niet of pas later in de ochtend toegankelijk zijn voor toeristen? En van wat ik gelezen heb wordt de nieuwbouw in Toyosu nog een stuk beperkter, en kunnen toeristen alleen nog vanaf balkons toekijken. Ergens wel volkomen begrijpelijk, maar toch ook wel erg jammer.
Ik was er rond lunchtijd en kon gewoon overal rondlopen. Hoe het eerder in de ochtend gereguleerd is weet ik dus niet. Misschien is het wel beter om na 10-11 uur te gaan als je niet naar de tonijn-veiling gaat, de mensen daar willen tenslotte gewoon hun werk doen. Het blijft een fascinerende plek, zeker als seafood liefhebber.
Via Wereldwijzer app
Dat is uiterwaard wel altijd het moeilijke bij zo’n markt: juist al activiteit in de vroege ochtend zorgt voor de sfeer, maar inderdaad is het dan knap lastig om niet in de weg te lopen, vooral met al die rondsjezende karretjes.