Kamikochi Reisverslag

Eindelijk weer eens toegekomen aan een update. Dit zijn mijn foto’s van Kamikochi van afgelopen mei:

Ik had ook al eerder nog wat foto’s van juli 2013 geplaatst:

Tsukiji: Nigo no Tabi: Tsukiji Fish Market in Tokyo: July 2013

Nagoya Castle: Nigo no Tabi: Nagoya Castle: July 2013

Nagoya Osu Kannon: Nigo no Tabi: Nagoya, Osu Kannon Temple & Osu Shopping Arcade: July 2013

Osu Kannon, dat komt mij bekend voor, van onze laatste trip vorig jaar.
Wij hadden het geluk dat er toen ook nog een vlooienmarkt gehouden werd.
Overigens zijn die winkelstraatjes achter de Osu Kannon erg leuk.
Leuk winkeltje ontdekt waar je allerlei t-shirts van bekende popgroepen kon kopen.
En wat winkeltjes met extreem dure audio-apparatuur.
En warempel een winkel waar ze radiozenders voor gelicenseerde zendamateurs zoals ik, kon kopen.
Jammer dat wij daar niet alles gezien hebben, want het was toen onze laatste dag.

Ik heb ook niet alles in het winkelcentrum bij Osu Kannon kunnen zien helaas. Het zag er wel interessant uit inderdaad. We waren ook pas tegen het einde van de dag daar en toen waren we al vermoeid. Ik hoop ooit nog de Toyota-fabriek rondleiding te doen en het treinmuseum. Nagoya is een prettige stad, waar je lekker kunt eten (misokatsu) en een goede tussenstop onderweg naar bv Takayama.

Het JR-treinmuseum is de moeite waard; makkelijk te bereiken vanaf het station in Nagoya.
Even opletten op de openingstijden; wij hadden niet opgelet en stonden de eerste keer voor een dichte deur.
Veel te zien over de Shinkansen en nog een leuke shop met Shinkansen-hebbedingetjes.
We gaan dit jaar naar oude-auto’s kijken in Kaga-onsen, daar zit een automuseum.
En eventueel ook nog een luchtvaartmuseumpje dat daar gevestigd is.