Shimba Hills

Even een vraagje over shimba hills, ik ben hier al eens geweest en we willen nu weer gaan. Is het de moeite waard om hier ook te gaan lunchen wie kan mij hierin adviseren.

Ener

Via Wereldwijzer app

ligt er aan vanwaar je vertrekt
heb ook eens shimba bezocht van uit diani/ukunda gewoon geregeld met een lokale taxi

park binnengagaan via Kwale en via een kleine gate aan andere kant van park verlaten
onderweg ergens bij Msambweni iets gedronken en iets te snacken Samosa ,pancake en wat lekker fruit

Wij zijn vorig jaar weer een “half” dagje naar Shimba geweest. In de ochtend het park bezocht, daarna heerlijk in de lodge gegeten. Wij noemen in ons gezin dit altijd voor het gemak de Tree Top Lodge maar ik weet dat dat niet de originele naam is. Het is die zwart houten lodge. Persoonlijk vinden wij het een perfecte afsluiting van de trip, heerlijk zitten met een mooi uitzicht en lekker eten. Te meer ook omdat het ook bij je trip inzit dus waarom zou je het niet doen. Daarna rustig weer met volle maag het park uit.

Hoi handigje wij komen uit de richting van kwale hebben drie jaar geleden het park en de watervallen bezocht en ik meende dat we toen 25 dollar voor de lunch waarschijnlijk in de tree top lodge konden nuttigen komt jou dit bekent voor en is er ook een zwembad bij de lodge

Via Wereldwijzer app

Hoi Ener, wij kwamen ook vanuit de richting Kwale. De prijs voor de lunch weet ik niet los omdat we een dagtocht hadden geboekt. We waren met 6pers (4kinderen) en moesten in totaal €150 betalen (toegang Shimba en de lunch). Ik denk dat die prijs voor de lunch dus redelijk kan kloppen. Wij hadden deze keer de Sheldrick Falls er niet bij gedaan. Bij de lodge zelf is geen zwembad. Erg jammer als je terugkomt van de tocht naar de watervallen.

Park os zeer de moeite waard.Rustig wb veel te zien. Ook op het gebied van vlinders en vogels heel mooi.
De lodge ligt op een fantastische plek,maar de kwaliteit van het eten is bedroevend.
Je kunt dan beter een picnic lunch meenemen en nuttigen op een de aangewezen locaties.
De bandas zijn ook heel leuk op een mooie plek met goede faciliteiten

Al een paar maal geweest en een zeer leuke dagtocht. Olifanten zijn er niet veel, op 1 hoogbejaarde dame na die net voor ons overstak.
Het eten in de lodge vond ik wel lekker en een prachtig uitzicht over een minimeertje met minikrokodillen.

Hakuna, wanneer ben jij voor het laatst geweest? Toen wij er vorig jaar waren zaten er meer olifanten. Wij hebben ook meerdere jongere gezien. Er is ons een aantal jaren geleden verteld dat er een grote groep verplaatst is vanwege overlast en schade bij de omliggende dorpen. Toen waren ze erg bang en moeilijk te zien omdat ze zich in de bossen verstopten. Ik weet niet wat hier precies waar van is maar aangezien wij jongere hebben gezien zou je denken dat de groep weer groeit.

Ook heeft het park een redelijk grote groep van de zeldzamere sabelantilope. Tot nu toe hebben wij ze altijd nog gezien als we kwamen. Deze soort komt dacht ik alleen in dit park in Kenia voor maar zeker weten doe ik het niet. Voor de giraffes hoef je het niet te doen daar want daar hebben ze er maar 3 van. De minikrokodillen bij het meertje zijn varanen. Ik was verbaasd over hoeveel het er zijn geworden in de afgelopen jaren. In 2005 waren het er 2 en afgelopen jaar zaten we al boven de 10 wat we zo snel konden tellen.

Wij vinden dit altijd een goede “oefensafari” met de kinderen. Niet te duur, dichtbij vanaf Galu/Diani en ze kunnen weer even doorkrijgen hoe en safari werkt. Vooral de kleintjes zijn dan niet meer steeds aan het schreeuwen bij de grote safari.

ben er vorig jaar in ons voorjaar geweest. De gids heeft toen veel via de mobilofoon overleg gehad en rondjes gereden voordat we een olifant zagen. wel giraffen en ander ongevaarlijk wild. Vooral de wandelsafari naar de waterval was leuk en leerzaam omdat we uitleg over de sporen in het zand kregen. de lunch bij de varanen vond ik relatief duur en niet heel bijzonder. wel mooie plek. Tegen meerprijs konden we een soort olifanten opvanghuis ofzo bezoeken, maar niet gedaan. Denk inderdaad dat dit een leuke leerzame start safari is voor kinderen.

Via Wereldwijzer app

Ik ben er drie en vier jaar geleden een keer geweest. 1e keer, geen olifant gezien, 2e keer, de oude dame. Maar misschien heeft ze a la Sarah, toch nog voor nageslacht gezorgd. Alleen maar leuker voor Shimba Hills! Beide keren zijn we met de matatu vanuit Mwtapa gegaan, Ferry overtocht en met de Matatu naar Kwale. Neem niet de matatu naar Shimba Hills want dan kom je bij de verkeerde kant van het park uit. Ik vind het een ontzettend leuke dagtocht! (overnachten kan ook voor weinig in Kwale). Vanuit Kwale een taxi regelen lukt zo en je bent er in vijf minuten.

Hallo Wim
Zijn jullie nog steeds in kenia. Hebben jullie het huis in diani nog verkocht. Als jullie een keer in diani zijn laat even wat horen kunnen we een bakkie doen. Als je me nog herinnert gr janneke (Jenna)

Wat vreemd dat iedereen zegt ‘weinig olifanten’ ? Wij hebben er massa’s (om het in tienertaal te zeggen) gezien.

Als je in Kenya bent en je belt met je Keniaanse sim naar de lodge, dan krijg je fantastische lage resident prijzen. Zeker nu het toerisme zo goed als dood is. Zeg dat Mwende je stuurt en vraag naar Gaston :slight_smile:
Zeker een te raden dit park !

LINK

Hallo Janneke
Ja we komen nog regelmatig in Kenya.We vertrekken weer begin oktober en zijn er tot eind nov
Het huis in Diani is al een heel tijdje geleden verkocht aan de huurders.
We overwegen nu om het huis in Diani van de hand te doen.
Ik zag dat jij nu de contactpersoon bent voor Langata Link
Klopt dat?
Geeft svp je tel nr via mijn email dan bel ik wel
Gr Wim
Wim.fabrie@gmail.com

• Updated - - -

Dan heb je geluk gehad met de olifanten. Geef svp even het nr van de lodge
Gr Wim

Waarschijnlijk Elephant Sanctuary Shimba Hills ook aan gedaan, Dan kom je inderdaad zeker meerdere olifanten tegen.

Via Wereldwijzer app

Zeker een prachtig park,maar ik heb er nooit veel olifanten gezien. Ze zijn er wel.
Geef svp het tel nr van de lodge
Gr Wim

hallo wim

00254-722200952
00254-722207763

en van het park

00254-704467855

1 like

Met dank
Gr Wim

Manager Gaston : 0717979318

met de groeten van Mwende-Monique

:stuck_out_tongue:
Ben la een keer of 5 geweest naar Shima hill’s en heb iedere keer olifanten gezien.
Lijkt erop dat jij pech hebt dan .