Shimba Hills Game Reserve

Hoi,
Wij gaan eind januari 2 weken naar Kenia, we zagen dat Chris Zegers het park 'Shimba Hills Game Reserve’ook heeft bezocht met Yourin Travel.
Op internet kan ik verder niet zo veel informatie vinden, hebben jullie ervaring met dit park of tips?

Groetjes Loes

Shimba Hills is leuk voor een dag of een nacht, ligt niet ver van de kust … het is een regenwoud waar dieren moeilijk te spotten zijn, wat dat betreft, veel minder interesant dan Tsavo (ook niet ver) of Masai Mara (erg ver van de kust).

1 like

Hoi

Is best leuk !
Lodge is gemaakt in een boom.
En het is de helft goedkoper als de overige parken.

ervaring : http://addicted2africa.wordpress.com/2011/02/03/3-february-2011-1609/

meer info : http://kws.org/parks/parks_reserves/SHNR.html

GROET

.

1 like

wij zijn er een paar keer geweest. het is een leuk "begin"park. Wij hebben deze bezocht om te kijken of onze kinderen zich wisten te “gedragen” tijdens een safari. Het is niet superduur. Ik zou zeker niet eindigen met dit park want dan valt het tegen.

Toen wij er waren waren er nog maar 2 giraffes (2mannetjes dus de kans dat er nu jongen rondlopen lijkt me klein :wink: ). Er waren wel meerdere olifanten maar deze waren erg moeilijk te spotten omdat het een tropisch regenwoud is en de olifanten overdag in de bossen lopen. Er zijn veel sabelantilopes (dacht dat ze zo heten). Er is een waterval waar je onder gewapende begeleiding naartoe kan. Het is een zware afdaling maar zeker de moeite waard. De lodge staat in de boomtoppen en is leuk om in rond te lopen. Aan het meertje zit een visarend waar vaak eten naar word gegooid zodat hij vaak zweefduiken boven het water maakt.

1 like

als je aan de zuidkust verblijft, is het ook een optie
om een lokale taxi te nemen die kan je perfect
door dit “kleine” park rijden eventueel huur je in
het park een park gids

je zou bij Kwale het park in kunnen rijden
en het aan de andere (stille/rustige) zijde
kunnen verlaten, rij je via Msambweni
waar ook een overheids ziekenhuis is
weer terug naar diani-beach